ذخیره سازی اطلاعات در سیستم حفاظت تصویری

643 بازدید بدون دیدگاه
0
(0)
خواندن این مطلب

هوشمند سازی تجهیزات حفاظتی موضوعی است که در تمام دنیا به شکلی فراگیر در حال انجام است. برای مثال در چند سال اخیر یک موج جهانی برای یکپارچه سازی هوش مصنوعی و فناوری 4K به راه افتاده است که متقابلا تقاضاها برای ذخیره بیشتر اطلاعات نیز افزایش یافته است. یادمان باشد که هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت حفاظت تصویری یک انقلاب در این صنعت به حساب می آید که در نهایت موجب تسهیل نظارت و افزایش کارایی سیستم های حفاظت تصویری شده است اما هنوز تا رسیدن به اهداف مهم این صنعت فاصله زیادی داریم.

شبکه ها و سیستم های ارتقا یافته امنیتی نیازبه فضاهای گسترده ای برای ذخیره سازی اطلاعات خود دارند. این موضوع وقتی بیشتر حائز اهمیت خواهد بود که سیستم های نظارتی در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته فعال باشند. با توجه به این موضوعات کاملا بدیهی است که تقاضای روز افزونی برای حافظه ذخیره سازی در دوربین مدار بسته حفاظتی وجود خواهد داشت. بنابراین باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم که صاحبان مشاغل برای مدیریت داده هایشان چه اقداماتی باید انجام دهند؟ آیا شاهد تقویت شبکه های ویدئویی هوشمند در سازمان ها و شرکت های مختلف خواهیم بود؟

موضوع مهم دیگر که در سال 2021 باید توجه ویژه به آن داشته باشیم، موضوع کرونا و دیتاهای جمع آوری شده توسط دوربین های تشخیص تب است. کاملا بدیهی است که سازمان ها باید استراتژی ویدئویی هوشمند خود را به روز نگه دارند تا بتوانند از قابلیت های همه جانبه این سیستم ها استفاده کنند. محاسبات و پردازش ویدئو داخل دوربین مداربسته نقش مهمی در ثبت، جمع آوری و آنالیز داده ها خواهد داشت و موضوعات رایج و داغی را نیز در نتیجه این تحولات انتظار داریم.

انواع جدیدی از دوربین ها را امروزه شاهد هستیم؛ همچون دوربین های پوشیدنی یا دوربین بدن، دوربین داشبورد و دستگاه ها و سنسورهای اینترنت اشیا. همچنین یادمان باشد که داده های ویدئویی امروزه بسیار غنی و پر بار شده اند، می توانید آن ها را آنالیز کرده و حجم زیادی اطلاعات را به صورت آنی استنتاج کنید. در این مقاله سعی می کنیم جوانب مختلف موضوع ذخیره اطلاعات در دوربین مداربسته را با هم بررسی کنیم.

حفاظت هوشمند

تکنولوژی های مبتنی بر ابر شاید بهترین راهکار برای محدودیت های ذخیره اطلاعات در سیستم های نظارت تصویری به حساب آید. با این حال از یک جنبه دیگر شاهد روندی معکوس در صنعت ابری نیز هستیم. با اروج هوش مصنوعی در ویدئوآنالیتیک شاهد این روند هستیم که بسیاری از سازمان ها به سمت داده های پردازش شده حرکت می کنند و این تکنولوژی طرفداران بیشتری پیدا کرده است. دلیل اصلی این ترجیح را می توان تأخیر در دریافت تصاویر هنگامی که کاربر نیاز به مشاهده زنده و آنی آنها دارد، تلقی کرد. برای دوربینی که ویدئوی شبانه روزی با کیفیت 4K ضبط می کند، پردازش داده ها از مرکز داده هایی که کیلومترها دورتر است، دشوار خواهد بود. البته این روند ممکن است با فراگیر شدن تکنولوژی 5G به یک تحول جدید و تمایل مجدد به سمت استفاده از فضاهای ابری اشتراکی و با سرعت بالای آنالیز دیتا تغییر یابد.

اتصال دائمی

چه طراحی راهکارهایی که قابلیت اتصال را محدود کرده اند و چه قابلیت های اتصال بسیار سریعی نظیر 5G، بیشتر راهکارهای حفاظت هوشمند باید به صورت شبانه روزی و هفت روز هفته کار کنند، فارغ از محیطشان این یک اصل بنیادین است که وقایع از پیش خبر نمی کنند و در نتیجه تمام سیستم ها ناگذیر به ثبت لحظه به لحظه وقایع هستند. اما گاه به صورت اتفاقی سیستم های سخت افزاری یا نرم افزاری ممکن است از کار بیفتند. در این صورت، لازم است فرآیندی را دنبال کنیم که اطمینان حاصل شود که در صورت وقوع چنین مشکلاتی، داده ها به صورت مداوم و بدون وقفه تولید و ثبت شوند؛ از دوربین مدار بسته کنترل ترافیک گرفته تا سنسورها و غیره. بنابراین در بحث ذخیره اطلاعات در دوربین مداربسته باید این اطمینان حاصل شود که این سیستم ها در تمام ساعات شبانه روز و در هفت روز هفته به درستی کار می کنند.

به عنوان مثال بیمارستانی را در نظر بگیرید که ده ها یا حتی صدها دوربین متصل به رکوردر متمرکز شده با IP دارد. اگر اتصال اترنت دچار مشکل شود، هیچ ویدئویی ثبت نخواهد شد. چنین اتفاقی می تواند تهدیدی جدی برای ایمنی و حفاظت بیماران و پرسنل بیمارستان محسوب شود. به همین دلیل، کارت های microSD در دوربین ها به کار می روند تا کار مداوم دوربین ها را امکان پذیر سازند. ابزارهای نرم افزاری مجهز به هوش مصنوعی می توانند داده ها و تصاویر از دست رفته را با محتوای ثبت شده روی کارت حافظه پچ کنند و تصویری از دست نرود.

تصویربرداری حرارتی

با توجه به اینکه مردم دیگر به محل کار و فضاهای عمومی بازگشته اند، سلامت و ایمنی، اولویت اول هر سازمانی است. برخی سازمان ها از تصویربرداری حرارتی برای کمک به غربالگری افراد و تشخیص علائم بیماری در آنان استفاده می کنند. سازمان هایی که انبار و مخازن دارند پیش از کرونا نیز در ورودی های خود دوربین مداربسته نصب کرده بودند. با کمک فناوری ویدئوی هوشمند حرارتی، این دوربین های از پیش نصب شده اکنون می توانند به عنوان یک دستگاه تشخیص تب نیز به کار روند. فناوری تشخیص تب می تواند در هر ثانیه بین 10 تا 25 نفر را اسکن کرده و دمای بدنشان را اندازه گیری کند.

حفاظت هوشمند امروزه از هوش مصنوعی و محاسبات داخل دوربین برای ارائه نظارت تصویری مداوم و باکیفیت استفاده می کند که می تواند به حفاظت و ایمنی در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کمک کند. این موضوعات رایج، تقاضا و اهمیت مانیتورینگ و نظارت را افزایش می دهند و بنابراین باید زیرساخت های داده ها را تقویت کرد. بدین منظور به مدیریت پیش بینانه داده ها پرداخته شود. کمپانی ها باید تمامی چالش های ذخیره سازی را به عنوان بخشی از استراتژی حفاظت هوشمند خود در آینده در نظر بگیرند.

ذخیره اطلاعات در دوربین مداربسته

نکاتی برای خرید و نصب دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته رکن اصلی افزایش امنیت یک مکان به حساب می آید و به همین دلیل باید دقت زیادی در انتخاب و نصب صحیح دوربین های مدار بسته داشته باشید. در حال حاضر بهترین و با کیفیت ترین برند سازنده دوربین مدار بسته در دنیا به استناد به میزان فروش سالیانه را شرکت هایک ویژن به خود اختصاص داده است. انواع دوربین مدار بسته هایک ویژن را می توانید در ایران خریداری کنید اما برای آنکه مطمئن باشید دوربین مدار بسته هایک ویژن را که خریداری می کنید اصل است، باید از شرکت های معتبر خرید خود را انجام دهید. پیشنهاد ما خرید از نمایندگی هایک ویژن در ایران است. شرکت مهر تجارت نمایندگی اصلی هایک ویژن در ایران بوده و شما تنها با یک تماس ساده با شماره تلفن 02167958 می توانید از مشاوره کارشناسان این شرکت بهره مند شوید.

5 عامل در تعیین ظرفیت ذخیره سازی هارددیسک

1. حجم و تعداد هارد

مهمترین عامل در توانایی ذخیره سازی دوربین مدار بسته ظرفیت هارد دیسک(ها) است. هیچ دستگاه DVR یا NVR ای در دنیا همراه با حافظه داخلی فروخته نمی شود و شما باید برای آنها به صورت جداگانه هارد دیسک خریداری کنید. هرچه تعداد و ظرفیت هارد ها بیشتر باشد سیستم زمان بیشتری تصاویر را ذخیره می کند. این موضوع کاملا بدیهی است که ذخیره اطلاعات در دوربین مداربسته نیاز به فضای ذخیره سازی دارد و هر چه این فضا بیشتر باشد مدت زمان بیشتری می توانید اطلاعات را ذخیره کنید اما این تنها راه شما برای افزایش زمان استفاده از هارد نیست.!

2. تعداد دوربین ها

اگر شما فرضا یک هارد 4 ترابایت و 6 عدد دوربین داشته باشید مدت یک هفته (فرضی) ضبط می کند ولی اگر تعداد دوربین ها دوبرابر شود به هاردی با ظرفیت بالاتر نیاز خواهید داشت. پس هرچه تعداد دوربین ها بیشتر شود به تعداد هارد با ظرفیت بیشتری نیاز خواهید داشت.

3. کیفیت دوربین

دوربین های مداربسته دارای کیفیت تصویرهای مختلفی مانند HD، FULL HD، 4K و … هستند که انتخاب هر کدام از آنها در میزان فضایی که از هارد اشغال می کنند تاثیرگذار است. برای مثال اگر شما ده عدد دوربین HD هایک ویژن با هاردی با ظرفیت مشخص داشته باشید و چنانچه برای مثال مدت زمان ذخیره سازی آن تا یک ماه باشد این مدت در مورد دوربین های FULL HD به کمتر از یک ماه کاهش می یابد. پس هرچه کیفیت و رزولوشن دوربین هایک ویژن بیشتر باشد طبیعتا فضای ذخیره سازی شما هم زودتر پر می شود. البته یادتان باشد که کیفیت تصاویر باید در حد معقول و قابل استفاده باشد در غیر این صورت کل پروسه نظارت تصویری شما بی معنی خواهد بود. در فرآیند ذخیره اطلاعات در دوربین مداربسته تکنسین های نصب دوربین مداربسته سعی می کنند کیفیت تصاویر را به شکلی تنظیم کنند که هم حجم زیادی نگیرند و هم از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند.

4. حالت ضبط

دستگاه های DVR دارای حالت های ضبط متفاوتی هستند. متداول ترین حالت ضبط حالت Continues یا مداوم است که به صورت بی وقفه ضبط می کند. حالت دیگر حالت Motion Detection است. دستگاه در این حالت زمانی شروع به ضبط می کند که از جلوی دوربین شیء متحرکی عبور کند. طبیعتا در این حالت به خاطر اینکه ضبط در زمان های ورود شیئ متحرک انجام می شود، فضای ذخیره سازی دیرتر تمام می شود، به ویژه اگر دوربین در محیط هایی با رفت و آمد محدود نصب شده باشد.

5. تعداد فریم در ضبط

همانطور که می دانید هر یک ثانیه تصویر زنده از 25 فریم تشکیل شده است. در تنظیم نحوه ضبط DVR هایک ویژن تعداد فریم ها را بر روی 15 فریم در هر ثانیه می گذارند. زیرا هرچه تعداد فریم ها بیشتر باشد فضای بیشتری را اشغال خواهند نمود.

مقالات مرتبط:

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط