نصب دوربین مدار بسته در مهد کودک

در این مقاله ما قصد داریم راهکار نصب دوربین مدار بسته در مهد کودک ها را بررسی کنیم.

خانواده ها معمولا به رشد و پیشرفت کودکان خود بسیار اهمیت می‌دهند و برای تکامل یافتن، آنها را به مهد کودک‌ها می‌فرستند تا بتوانند با بزرگترها و هم نوع خودشان ارتباط برقرار کنند و در کنار آن مهارت هایی به دست آورند، اما با توجه به اینکه مهدکودک یک مکان آموزشی، پرورشی برای فرزندان میباشد همینطور تعداد شاگردان زیاد در مهد کودک و ناتوانی مربیان در کنترل اجتماع کودکان  و همینطور کنجکاوی مختص این سن  الزام است حرکات تک تک بچه ها را زیر نظر بگیرند.

بدلیل سن کم شان بازیگوش هستند و موارد ایمنی را رعایت نمی کنند که این می تواند باعث ایجاد مشکلات و نگرانی برای مربیان باشد که امروزه برای رفع این مشکل و برای کنترل بهتر فعالیت آنها از دوربین های مداربسته استفاده شود.همانطور که اطلاع دارید همه اماکن عمومی و خصوصی ،حتی اماکن تجاری اکثرا مجهز به دوربین مداربسته هستند، خوشبختانه طی سال های اخیر آثار مثبت دوربین های امنیتی بوضوح  دیده شده است.

در مراکز مراقبتی همچون مهد کودک ها برای تضمین کامل امنیت کودکان و آسودگی خاطر والدین و مراقبین آنها از خطراتی که در کمین نونهال دلبند هست ازجمله تهدیدات احتمالی کودک ربایی ، مجروح شدن کودک، گزینه مهم تری که موسسان مهد کودک را ملزم به نصب دوربین میکنند باز شدن پرونده های کودک آزاری است برای همین راهکار نصب دوربین مدار بسته در مهد کودک میتواند یک گزینه جدی بشمار آید.

نصب دوربین مدار بسته در مهد کودک

 


 

چرا باید از دوربین مدار بسته در مهد کودک استفاده کرد؟
نصب دوربین مدار بسته در مهد کودک1-تامین امنیت کودکان:
یکی از مهم ترین دلایل نصب دوربین های امنیتی در مهد کودک، تامین امنیت کودکان است. زمانی که دوربین امنیتی در مهد کودک نصب می شود امنیت به راحتی تامین می شود. مامورین حراست به راحتی با استفاده از دوربین های مدار بسته شرایط را کنترل می کنند. اگر اتفاقی رخ دهد مامورین بلافاصله رسیدگی می کنند. این موضوع موجب می شود که کودکان امنیت بیشتری داشته باشند.
 2-پیشگیری از مشکلات احتمالی:
کودکان در هر شرایطی بازیگوش و شلوغ هستند. همین موضوع موجب می شود که اتفاقات بسیار زیادی در مهد کودک رخ دهد. یکی از مزایای نصب دوربین های مدار بسته در این محیط، پیشگیری از مشکلات احتمالی است. دوربین های مدار بسته در هر شرایطی تصاویر را ثبت می کنند و مامورین نیز تصاویر را مشاهده می نمایند. اگر اتفاقی رخ دهد آن ها بلافاصله مداخله می کنند.

 

3-جلوگیری از کودک ربایی:
کودک ربایی در بیشتر کشور ها به یک مشکل جدی تبدیل شده است. راه حل این موضوع برای حفاظت از کودکان، نصب دوربین مدار بسته است. استفاده از دوربین مدار بسته از کودک ربایی جلوگیری می کند. تصاویر افراد مجرم به راحتی ثبت می شود و در اختیار مراجع قانونی قرار می گیرد.

4-جلوگیری از گم شدن کودکان:

کودکان معمولا مشغول بازی هستند و نکات ایمنی را رعایت نمی کنند. گاهی اوقات هنگام بازی، کودکان به مکان های دیگر در محیط مهد کودک می روند. همین موضوع موجب نگرانی معلمی می شود. نصب سیستم های امنیتی و دوبین های مدار بسته از گم شدن کودکان نیز جلوگیری می کند.


دوربین های مدار بسته در مهد کودک چه ویژگی هایی دارند؟

دوربین های مدار بسته ای که برای نصب انتخاب می کنید نقش مهمی در تامین امنیت کودکان دارند. صاحبان مهد کودک باید از سیستم های امنیتی مناسبی استفاده کنند.

دوربین های امنیتی موجود در مهد کودک باید ویژگی های زیر را داشته باشند:

یکی از مهم ترین ویژگی های این دوربین های مدار بسته، رزولوشن بالا است دوربین هایی که در مهد نصب می شوند باید کیفیت تصاویر بالایی داشته باشند به نحوی که  جزئیات به خوبی مشخص شود رزولوشن بالا به مامورین حراست کمک بیشتری می کند تا بتوانند تمام جزئیات تصاویر را به راحتی و به صورت دقیق مشاهده کنند.

 

نصب دوربین مدار بسته در مهد کودک

1 رزولوشن:

یکی از مهم ترین ویژگی های این دوربین های مدار بسته، رزولوشن بالا است دوربین هایی که در مهد نصب می شوند باید کیفیت تصاویر بالایی داشته باشند به نحوی که  جزئیات به خوبی مشخص شود رزولوشن بالا به مامورین حراست کمک بیشتری می کند تا بتوانند تمام جزئیات تصاویر را به راحتی و به صورت دقیق مشاهده کنند.

2- قابلیت تشخیص حرکت :

دوربین های امنیتی که در مهد نصب می شوند باید هوشمند باشند. دوربین های هوشمندی که قابلیت تجزیه و تحلیل دارند بسیار مورد  توجه قرار گرفته اند این دوربین های مدار بسته می توانند در مکان های مخصوصی نصب شوند به طور مثال برخی از مکان ها و قسمت ها یی که حتی برای ورود کودکان ممنوع هستند. نصب دوربین مدار بسته در این مناطق و قابلیت تشخیص حرکت، امنیت کودکان را تامین می کند.

 

 

  3-زاویه دید گسترده :

دوربین هایی که زاویه دید گسترده ای دارند تصاویر بهتر و گسترده تری ثبت می کنند.

محیط هایی مانند مهد کودک نیازمند دوربین های مدار بسته با زاویه دید 360 درجه است یا دوربین های مدار بسته پانوراما ست .

  4-دسترسی از راه دور:

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که حتما هنگام خرید باید به آن توجه کنید دسترسی از راه دور است.این ویژگی از مهم ترین امکانات یک دوربین مدار بسته محسوب می شود. دسترسی از راه دور به مامورین حراست اجازه می دهد تصاویر را در هر مکانی به راحتی مشاهده کنند. مامورین می توانند با دسترسی از راه دور به صورت همزمان با تلفن همراه خود تصاویر چندین مکان را مشاهده کنند دوربین های مدار بسته ای که این قابلیت را دارند به راحتی به تلفن همراه متصل می شوند.

  5-استاندارهای (IP-IK):

تامین امنیت مهد کودک بسیار مهم است اما ابتدا باید به فکر امنیت دوربین مدار بسته باشید.اگر بدنبال دوربین مداربسته ضد ضربه اید آی کی 10 ، استفاده و اگر دوربین برای فضای باز  مهد کودک احتیاج دارید به میزان مقاومت دوربین در برابر آب و هوای بارانی  حساس هستید دوربین آی پی برای قسمت‌هایی که زاویه دید وسیع یا تصویربرداری در شب اهمیت دارد باید از دوربین‌هایی مانند دوربین دام یا دوربین مدار بسته اسپید دام استفاده کرد.


 

نصب دوربین مدار بسته در مهد کودک

یک پیشنهاد عالی برای مدیران مهدهای کودک

بدین شرح است که پس از راه اندازی دوربین مدار بسته، سیستم امنیتی را به تلفن همراه یا تبلت خود متصل کنند و از طریق اتصالات شبکه، مدرسه خود را در خارج از ساعات کاری کنترل نمایند. استفاده از این سیستم، نیازمند نصب و راه اندازی دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه است.

 

 

 

 


 بهترین مکان ها برای دوربین مدار بسته در مهد کودک و مدارس

دوربین مدار بسته در مهد کودک  باید در مکان های خاص اجرا شود اما در سایر موقعیت های ساختمان، نصب دوربین مشکلی ندارد.

به طور کلی بهترین مکان هایی که برای نصب دوربین مدار بسته در مراکز آموزشی توصیه می شود. عبارتند از:

      • اتاق بازی
      • دفتر مهد کودک
      • درب ورودی مهدکودک
      • آشپزخانه مهد کودک
      • راهروها و راه پله ها
      • خارج از درب ورودی مهد کودک با زاویه دید وسیع
      • قسمت ورودی سرویس بهداشتی
      • محوطه حیاط مهد کودک (در این قسمت شاید به دو یا سه دوربین مدار بسته نیاز باشد)

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:
یوپی اس یا منبع تغذیه اضطراری (UPS)
نظارت تصویری بیمارستان ها
سیستم حفاظتی و نصب دوربین مداربسته در بانک
نصب دوربین مدار بسته در مهد کودک
راهکار های حمل و نقل
بررسی کلی نظارت تصویری در محیط آموزشی
راهکار هابرای امنیت شهری
 بررسی کلی کنترل ترافیک

نصب دوربین مدار بسته در مهد کودک