تجهیزات پسیو شبکه

تجهیزات پسیو شبکه

در این صفحه از هایک ویژن می‌خواهیم درباره لوازمی در شبکه صحبت کنیم که به جریان برق نیازی ندارند و به گونه ای همانطور که از اسمشان پیداست، تجهیزات پسیو شبکه (Passive) می باشند. البته این غیر فعال بودن به این معنی نیست که این تجهیزات کاری انجام نمی دهند و در خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار بی استفاده هستند. منظور این است که این تجهیزات جزو موارد اکتیو شبکه که به جریان برق نیاز دارند نیستند. اینجا می خواهیم به طور کامل این تجهیزات را با یکدیگر بررسی کنیم و کار هرکدام از آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

داده ها در شبکه به وسیله وسایلی مانند کابل مسی، فیبر نوری و پچ کورد انتقال داده می شوند. به همین دلیل انتخاب درست و مناسب تجهیزات پسیو شبکه می تواند در سرعت شبکه و پهنای باند تحت پوشش، تاثیر بسیاری داشته باشد.

    تجهیزات پسیو شبکه   تجهیزات پسیو شبکه   تجهیزات پسیو شبکه   تجهیزات پسیو شبکه    تجهیزات پسیو شبکه   تجهیزات پسیو شبکه-کابل

 

تجهیزات پسیو شبکه

کابل

تجهیزات پسیو شبکه

کابل شبکه در واقع مهمترین عضو تجهیزات پسیو شبکه در نگهداری شبکه می باشد. کابل ها در دو نوع مسی و فیبر نوری در بازار موجود می باشند. کابل مسی بیشتر برای شبکه هایی استفاده می شود که فاصله تجهیزات در آن ها کمتر از 100 متر می باشد. ولی اگر ارسال داده ها در مسافت بیشتر از 100 متر رخ بدهد، باید از فیبر نوری استفاده کنیم. برای استفاده از کابل شبکه باید در ابتدا و انتهای کابل، سوکت  rg45 زده شود.در سبد محصولات مهر تجارت برندهای حارس و  کابل هایک ویژن  که از معروفترین برندهای کابل شبکه در سراسر جهان می باشند موجود است.

تجهیزات پسیو شبکه-حارس     تجهیزات پسیو شبکه-هایک ویژن     تجهیزات پسیو شبکه -هایک ویژن     تجهیزات پسیو شبکه -لگراند

تجهیزات پسیو شبکه

رک ها 

تجهیزات پسیو شبکه                                                                                                

یکی دیگر از تجهیزات پسیو شبکه رک ها هستند. رک یک محفظه است که متعلقات شبکه مانند دستگاه های ذخیره ساز دوربین ها مودم، سوئیچ و دیگر موارد در آن قرار می گیرد.

واحد اندازه گیری هر رک یونیت (Unit) است.یونیت رک واحد اندازه گیری ارتفاع رک ها هستند اندازه هر یونیت برابر است با ۴/۴۴۵ سانتی متر ، ۴۴/۴۵ میلی متر و یا ۱/۷۵ اینچ است که با سه سوراخ در سطح مقطع مربع و یا گرد در ریل ها یا آداپتورها تعبیه می گردد.

تجهیزات پسیو شبکه - رک

برای انتخاب رک به موارد زیر توجه کنید:اندازه رک: بر مبنای یونیت سنجیده می شود.
عمق رک: عمق رک ها عموما 30، 34، 40، 46 و بیش از این ها می باشد.
فن: بعضی از رک ها برای اینکه خنک بمانند در تجهیزات داخلی خود یک یا چند فن دارند.
بعضی از رک ها ممکن است پاور ماژول بهمراه داشته باشند.

تجهیزات پسیو شبکه

پچ کوردها

تجهیزات پسیو شبکه

 در واقع یک سری کابل های کوچک هستند که برای اتصال تجهیزات نزدیک به یکدیگر استفاده می شوند پچ کوردها کابل های از پیش آماده هستند که دوسر آنها دارای سوکت می باشد.

               پچ کورد فیبر نوری نگزنس SC-SC -تجهیزات پسیو شبکه            پچ کورد فیبرنوری SC-LC مالتی مود نگزنس -تجهیزات پسیو شبکه           پچ کورد لگراند CAT6 SFTP یک متری -تجهیزات پسیو شبکه

تجهیزات پسیو شبکه

پچ پنل

        تجهیزات پسیو شبکه

پچ پنل ها یکی دیگر از تجهیزات پسیو شبکه محسوب می شوند که واسطی بین تجهیزات اکتیو و کابل های شبکه می باشند. این قطعه دارای تعدادی پورت معیین (مثلا 24 پورت یا 16 پورت) که تمامی کابل های شبکه به آن ها متصل می شوند.در مواقع نیاز، سیستم های موجود در محل، به یکی از این پورت ها متصل می شوند و با شبکه ارتباط را برقرار می کنند. استفاده پچ پنل باعث می شود تا مدیریت و عیب یابی شبکه سریع تر انجام بشود. شما می توانید بین این کابل ها نظم برقرار کنید و شبکه را بهتر مدیریت کنید.

پچ پنل یک قطعه مستطیل شکل است که روی آن چند پورت شبکه وجود دارد و داخل رک قرار می گیرد. پچ پنل در واقع جزو ملزومات یک شبکه به حساب می آید و کار اصلی یک پچ پنل، اتصال یک نود یا دوربین به شبکه می باشد.

 

پچ پنل ها دارای دو دسته هستند:                1-پچ پنل فیبر نوری                                 2-پچ پنل شبکه

                                                     پچ پنل فیبرنوری 24 پورت متحرک داپلکس فومو -تجهیزات پسیو شبکه                    پچ پنل دی لینک CAT6 UTP -تجهیزات پسیو شبکه                                                  

تجهیزات پسیو شبکه          

کیستون

تجهیزات پسیو شبکهکیستون - تجهیزات پسیو شبکه

کیستون یکی دیگر از تجهیزات پسیو شبکه است که در مکان های مختلفی مانند پچ پنل، ترانک،پریز های شبکه و باکس ها قرار می گیرند.

با توجه به کار این کیستون ها، حتما شما باید کیستون مناسب را خریداری کنید. اگر اینطور نباشد در راه اندازی شبکه دچار مشکل خواهید شد.

کیستون ها در واقع کانکشن هایی برای سربندی کابل های مسی شبکه می باشد.کیستون اجزای مختلف شبکه را به یکدیگر ارتباط می دهد.

 

تجهیزات پسیو شبکه

ترانک و داکت

تجهیزات پسیو شبکه                                 

ترانک و داکت یکی دیگر از تجهیزات پسیو شبکه که می باشند که در واقع محفظه پلاستیکی ای هستند که برای عبور و محافظت از کابل ها مورد استفاده قرار می گیرند. ترانک در واقع همان داکت است که کمی بزرگتر می باشد و فضای بیشتری برای عبور کابل دارد. برروی  ترانک ها می شود پریزهای برق وشبکه نیز نصب کرد. داکت و ترانک معمولا از پلاستیک ساخته می شوند و قابلیت انعطاف پذیری نیز دارند.داکتها دارای انواع مختلف فلزی و پلاستیکی می باشند که نوع فلزی آن برای فضاهای باز و نوع پلاستیکی برای فضاهای سرپوشیده قابل استفاده هستند.

ترانک-داکت-تجهیزات پسیو شبکه       ترانک-داکت-تجهیزات پسیو شبکه

 

اطلاعات بیشتر -02167958