دوربین مداربسته

چگونه دوربین مدار بسته را خاموش کنیم

552 بازدید بدون دیدگاه
2.9
(33)
خواندن این مطلب

  چگونه دوربین مدار بسته را خاموش کنیم؟ هایک وژین روش درست خاموش کردن دوربین مداربسته و همچنین دستگاه ضبط رو در این مقاله را به شما می‌گوید. با روش درست می‌توانید در سالم ماندن و زیادشدن طول عمر سیستم نظارتی تأثیر فراوانی خواهد گذاشت. درصورت تمایل برای خریددوربین های مداربسته اقدام بکنید. می‌توان گفت که در تمام دستگاه‌ها روش خاموش کردن دوربین مداربسته تقریباً یکسان بوده است. در این مقاله قصد داریم چگونه دوربین مداربسته را خاموش‌کنید را برای شما شرح دهیم. برای اینکه متوجه خاموش یا روشن بودن دوربین شوید. در این مواقع می‌توانید از بعضی از نرم‌افزارهایی که برای ضبط فیلم‌های دوربین وجود دارد استفاده شود. در کل این نرم‌افزارها ارتباط مستقیمی با فیلم و همچنین با عکس‌های دریافتی دوربین داشته است. لازم به ذکر است که تمام تصاویر گرفته‌شده از دوربین مداربسته در این نرم‌افزار ذخیره خواهد شد شما. می‌توانید با بررسی کردن آن متوجه شوید که دوربین مداربسته روشن است یا خاموش.

خاموش کردن دوربین‌های مداربسته و روش‌های آن

برای خاموش کردن دستگاه DVR در نخستین مرحله وارد نرم‌افزار DVR می‌شوید. در مرحله بعدی گزینه Shut down را انتخاب شود. بعد در پیغام ظاهرشده بر روی گزینه yes را کلیک کنید. در این مرحله چند لحظه باید صبر کنید تا دستگاه آماده خاموش شدن شود. در این مرحله بعد از این پیغام Pleas off ظاهر می‌شود. در این مرحله می‌توانید دکمه off که پشت دستگاه قرار دارد را فشار داده تا دستگاه به‌طور کامل خاموش شود. جهت خاموش کردن دوربین مداربسته در نخستین مرحله به دنبال دکمه‌ای بر روی بدنه آن خواهید گشت تا آن را خاموش‌کنید. منتها بر روی بدنه دوربین مداربسته دکمه‌ای قرار نگرفته است.

می‌توان اشاره داشت به یکی از روش‌های متداول که برای خاموش کردن دوربین مداربسته به کار می‌رود. این روش قطع کردن برق از دوربین مداربسته خواهد بود. دوربین مداربسته عبور داشتن اتصالات خود به منبع تغذیه بوده که روشن خواهد ماند. می‌توان گفت که با قطع کردن برق می‌توانید دوربین را خاموش کرد. بر این اساس یکی از مهم‌ترین راه‌کارها برای قطع کردن دوربین مداربسته تنها قطع کردن برق اصلی آن خواهد بود. می‌توان گفت با خاموش کردن دوربین مداربسته در دوربین‌هایی که با باتری کار می‌کند خاموش نمی‌شود. همچنین دوربین‌های که به دستگاه یو پی اس متصل هستند تضمین برق برای دوربین از طریق باتری و یو پی اس مفتاح می‌شود. در چنین شرایطی دوربین روشن خواهد ماند. می‌توان اشاره داشت که در این مدل‌های دوربین مداربسته باید  اطمینان داشته باشید که تمامی راه‌های برقی آن را از کار انداخته باشید.

چگونه دوربین مدار بسته را خاموش کنیم

غیرفعال کردن دوربین‌های مداربسته جهت فنّاوری‌های جاسازی

می‌توان گفت که در دوربین‌های مداربسته در حین روشن بودن دارای علائمی خواهند بود. در کل با استفاده کردن از این نشانه‌ها می‌توانید متوجه خاموش و یا روشن بودن دوربین مداربسته باشید. مانند حرکت عدسی دوربین و نور LED های مربوط به دید در شب دوربین و همچنین صدای حرکت عدسی دوربین مداربسته و همین‌طور استفاده کردن از نرم‌افزارها و وسایل ضد جاسوسی و غیره از نشانه‌های روشن بودن دوربین مداربسته خواهد بود. به‌عنوان‌مثال تقریباً تمام دوربین‌های مداربسته دارای قابلیت دید در شب می‌باشند. لازم به ذکر است که در شب این LED ها روشن خواهند شد. هنگامی‌که در اطراف عدسی نور قرمزرنگی مشاهده شد نشان‌دهنده روشن بودن دوربین مداربسته هست. همین‌طور می‌توانید در روز یک شی را برای دقایقی در جلوی عدسی دوربین قرار داده. در این شرایط مانع رسیدن نور به دوربین خواهید شد و دوربین در حالت دید در شب قرار خواهد گرفت.

در مرحله بعدی شی‌ء را از جلوی عدسی بردارید اگر نور قرمزرنگ در اطراف عدسی دیده شد دوربین مداربسته روشن است.

روش‌ها و راه‌های امنیتی خاموش کردن دوربین‌های مداربسته

می‌توان اشاره داشت که روش‌های از کار انداختن دوربین مداربسته انواع گوناگونی داشته است. عبارت‌اند از:

  1. از لیزر استفاده کنید.
  2.  از لامپ‌های LED قوی استفاده شود.
  3.  از اسپری رنگ استفاده شود.
  4. استفاده کردن از چسب خواهد بود.
  5.  استفاده کردن از مسدودکننده‌ها خواهد بود.
  6.  از کار انداختن دوربین مداربسته با گوشی انجام می‌شود.

ممکن است در برخی از موارد سارقین و یا خرابکاران به دنبال خاموش کردن دوربین‌های مداربسته  شما باشند. در چنین شرایطی می‌توانید با آگاهی داشتن از این روش‌ها متوجه خرابکاری بعضی از افراد شوید.

هک کردن با خاموش کردن دوربین مداربسته

لازم به ذکر است که بسیاری از خرابکاران با هک کردن دوربین مداربسته برای از کار انداختن آن استفاده خواهند کرد. می‌توان گفت که امروزه سایت و برنامه‌های گوناگونی برای هک دوربین مداربسته وجود داشته است. شایان‌ذکر است که برخی از خرابکاران با استفاده کردن از رمز و نام کاربری پیش‌فرض اقدام به هک کردن دوربین مداربسته می‌کنند. شما می‌توانید با آگاهی داشتن روش‌های هک دوربین مداربسته از هک شدن دوربین‌های خود جلوگیری کنید.

انداختن پارازیت روی دوربین مداربسته

می‌توان گفت که بعضی از افراد با استفاده کردن از برخی دستگاه‌ها مشکلاتی را به وجود خواهند آورد. مانند Jammer سبب به وجود آوردن پارازیت و اختلال در کار دوربین مداربسته خواهند شد. در کل این دستگاه‌ها با استفاده کردن از ارسال فرکانس به دوربین سبب ایجاد اختلال در آن‌ها خواهند شد. لازم به ذکر است که این فرکانس موجب مسدود شدن فرکانس دوربین می‌شود. بر این اساس دوربین دیگر توانایی عملکرد درست را نخواهد داشت.

پاک کردن حافظه دوربین مداربسته

در کل برای پاک کردن حافظه دوربین مداربسته می‌توان از دو روش استفاده نمود. اولین روش به‌وسیله کامپیوتر انجام می‌شود. دومین روش به‌وسیله دستگاه ضبط DVR و NVR انجام خواهد شد. شایان‌ذکر است که هنگامی‌که دوربین مداربسته شما دارای کارت حافظه بوده برای پاک کردن حافظه دوربین مداربسته اول باید دوربین را خاموش‌کنید. در مرحله بعدی کارت حافظه را بیرون بکشید. در این مرحله باید کارت حافظه را به‌وسیله یک رم ریدر به کامپیوتر اتصال داده شود. در این مرحله در قسمت درایوها حافظه را فرمت کرده. با این روش‌ها می‌توانید حافظه دوربین مداربسته را پاک‌کنید.

دوربین های مداربسته

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.9 / 5. تعداد آرا: 33

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید