مهمترین عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته

572 بازدید بدون دیدگاه
3
(2)
خواندن این مطلب

مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت دوربین مداربسته

  در برند هایک ویژن در طول چند سال اخیر اتفاقات گوناگونی در صنعت دوربین مدار بسته رقم خورده است. و در قیمت دوربین مداربسته تغییراتی زیادی ایجادشده است. امروزه با ماشینی شدن روزافزون زندگی مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت دوربین مداربسته که در خانه و محل کار و همچنین محل استراحت و غیره وجود دارد. می‌توان گفت که افراد را نیازمند به استفاده از دوربین مداربسته  کرده است. با استفاده از دوربین می‌توانند محیط را بهتر تحت کنترل قرار بگیرند. دستگاه دوربین یا همان DVR NVR می‌تواند یکی از مهم‌ترین اجزای یک سیستم نظارتی به شمار برود. می‌توان گفت که تمام این موارد از  اصلی‌ترین نظیر دوربین مداربسته خواهد بود. به‌طورکلی برای انتخاب کردن و خرید DVR فهرست‌های بسیاری را باید در نظر داشته باشید. زیرا تمامی این فهرست‌ها می‌تواند بر روی قیمت DVR شما تأثیر فراوانی بگذارد. 

در کل قیمت یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های اصلی در خرید دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره‌ساز محسوب می‌شود. در متن بالا همان‌طور که اشاره کردیم علت‌های بسیاری در قیمت DVR تأثیرگذار خواهند بود. عبارت‌اند از برند و رزولوشن و همچنین گارانتی و همین‌طور قابلیت‌های کاربردی و حتی فنّاوری و غیره می‌باشد. در ادامه این مقاله به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

قیمت دوربین مداربسته

فنّاوری دوربین مداربسته و قیمت آن

در کل دوربین‌های مداربسته ازنظر فنّاوری به دودسته آنالوگ و IP تقسیم‌بندی شده‌اند. لازم به ذکر است که قیمت دوربین‌های تحت شبکه (IP) به علت کارایی بیشتر و همچنین قابلیت‌های هوشمندی که دارد. می‌توان گفت نسبت به دوربین‌های آنالوگ گران‌قیمت‌تر خواهد بود. درست است که دوربین تحت شبکه قابلیت‌های بیشتری دارد. منتها به این معنا نبوده که دوربین IP برای شما مناسب‌تر بوده است. لازم به ذکر است که شما باید بنا به نیازی که دارید نوع دوربین خود را انتخاب کرده. به‌طور مثال در مکان‌های کوچک مانند اداره و ساختمان مسکونی و غیره دوربین‌های آنالوگ پاسخگو نیاز شما خواهد بود. در این شرایط نیازی به‌صرف هزینه زیاد نخواهید داشت. بر این اساس در مورد فهرست فنّاوری دوربین مداربسته شما باید در مرحله نخست نیاز کاربری خود را مشخص کرده. زیرا با این کار سبب می‌شود تا بی‌جهت هزینه زیادی را پرداخت نکرده باشید.

کیفیت لنز و اثرات آن بر قیمت دوربین

در کل کیفیت تصویر به میزان قابل‌توجهی به رزولوشن دوربین بستگی خواهد داشت. لازم به ذکر است که هر چه قدر رزولوشن دوربین مداربسته بیشتر باشد شما جزئیات را با وضوح بیشتری مشاهده خواهید کرد. صددرصدی قیمت دوربین‌ها با رزولوشن بالاتر بیشتر خواهد بود. منتها یک مسئله در مورد رزولوشن که در زمان خرید دوربین مداربسته و دستگاه ضبط باید حتماً به آن توجه داشته باشید. آن مطلب این است که رزولوشن دوربین و همچنین دستگاه ضبط باید باهم همخوانی داشته باشند. به‌طور مثال هنگامی‌که شما یک دوربین پنج مگاپیکسلی خریداری کنید ولی دستگاه DVR شما نهایتاً تا رزولوشن سه مگاپیکسلی را پشتیبانی کند. درنتیجه تصویری که شما مشاهده می‌کنید دارای کیفیت سه مگاپیکسلی خواهد بود. در چنین شرایطی هزینه بالایی را بابت دوربین پرداخت کردید ولی کیفیت بالایی را نمی‌توانید مشاهده داشته باشید. این موضوع بسیار مهم که برای فهمیدن این مسئله بوده است. باید دستگاه DVR و همچنین دستگاه NVR تا چه کیفیتی را ساپورت خواهد کرد. در این مواقع باید کاتالوگ هر محصول را مطالعه کنید تا متوجه شوید.

شبکه‌بندی و اتصالات و تأثیر آن‌ها بر قیمت

می‌توان گفت که قابلیت بهبود یافتن تصویر یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته خواهد بود. در کل دوربین مداربسته باقابلیت بهبود تصویر قیمتی بیشتری از نوع معمولی آن داشته است. شایان‌ذکر است که در دوربین‌های مداربسته بر اساس بروز شرایط خاص قابلیت‌هایی تعریف‌شده خواهد بود. می‌توان اشاره داشت به قابلیت HLC که کیفیت تصویر را با حذف نقاط پرنور بهبود خواهد بخشید. باید در نظر گرفت که قابلیت WDR و BLC که در محیط‌ هایی با شدت نور متفاوت بوده و همچنین کیفیت تصویر محیط کم‌نور را بهبود می‌بخشد. یکی دیگر از کاربردهای قابلیت WDR در دوربین‌های مداربسته پلاک خوان بوده است. می‌تواند در شب سطوح مختلف نور را تولید خواهد کرد. با داشتن این قابلیت سطوح گوناگون نوری را تا حدودی یکسان‌سازی کرده؛ و در آخر تصویری یکدست را ایجاد خواهد کرد.

 داشتن مقاومت در برابر عوامل محیطی و تأثیر در قیمت دوربین

عواملی دیگر که بسیار تأثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته است جنس بدنه دوربین خواهد بود. اکثراً دوربین‌های مداربسته بدنه پلاستیکی یا فلزی داشته‌اند. در کل دوربین‌های مداربسته با بدنه فلزی به‌موجب مقاوم‌سازی فیزیکی بالاتر نسبت به نوع پلاستیکی آن گران‌قیمت‌تر بوده است. می‌توان گفت که دوربین‌های مداربسته با بدنه فلزی به علت مقاومت داشتن در برابر گردوغبار و همچنین رطوبت برای محیط‌های بیرونی مناسب‌تر خواهند بود. لازم به ذکر است که قیمت هر یک از این دوربین‌ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. همان‌طور که گفته شد عوامل مؤثر در قیمت دوربین مداربسته بسیار زیاد بوده است. در کل همه‌چیز به نوع دوربینی که انتخاب می‌کنید بستگی داشته است. بنابراین بهتر است در زمان خرید دوربین دقت زیادی داشته باشید تا باقیمت مناسب دوربین مداربسته را خریداری کرده باشید.

 تأثیر مارک و شرکت سازنده در تعیین قیمت دوربین

می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین دلایل مؤثر در قیمت دوربین مداربسته مارک دوربین بوده است. توجه داشته باشید که هرچه نام‌آشناتر و معتبرتر باشد به طبعاً در کیفیت محصول توجه بیشتری خواهد داشت. همچنین استفاده کردن از فنّاوری‌های جدید و داشتن قابلیت‌های کاربردی در محصول ارائه خواهد داد. در کل مارک‌های معروف بیشتر به این موارد توجه می‌کند. با توجه داشتن به تمام این موارد گفته‌شده مشتریان خود را حفظ خواهند کرد. بر این اساس در بازار دوربین‌های مداربسته مارک‌های جهانی گوناگون و همچنین معروفی کار می‌کنند. می‌توان گفت که چندین برند بین‌المللی در ایران فعالیت داشته‌اند. در کل بعضی از نمانام‌ها محصولات خود را باقیمتی‌ ارزان‌تر می‌فروشند. می‌توان گفت بعضی دیگر باقیمتی متوسط ارائه می‌دهند. همچنین بعضی نیز به دلیل ویژگی‌ها و داشتن قابلیت‌های بیشتر و نامی‌ آشناتر محصولات خود را باقیمتی بالاتر از دو گروه عرضه خواهند کرد. لازم به ذکر است و به خاطر داشته باشید که معروف بودن برند نشان‌دهنده کیفیت بهتر محصولات آن نخواهد بود. بنابراین مارک دوربین مداربسته یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت دوربین مداربسته خواهد داشت.

مهمترین عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید