مانیتور صنعتی در دوربین مدار بسته

500 بازدید بدون دیدگاه
0
(0)
خواندن این مطلب

 هایک ویژن؛توی حوضه دوربین های مداربسته خدماتی ارائه میدهد که هنگام تجهیز اتاق‌های مانیتورینگ و سیستم نظارت تصویری، نوع و اندازه مانیتورهای در نظر گرفته خواهد شد. این کار اهمیت بسیار بالایی داشته است. در کل علت اهمیت داشتن این است که باید مانیتورهای نظارت تصویری نیاز به کارکرد طولانی‌مدت بدون خاموشی باشد. به دلیل زیاد بودن تعداد دوربین‌ها و نمایش تصویر آن‌ها در یک مانیتور کوچک ممکن نخواهد بود.در کل کاربرد مانیتورهای صنعتی در دوربین مداربسته به دلیل ویژگی‌هایی که دارد به‌صورت کلی شامل مواردی که در متن زیر آمده می‌باشند.استفاده کردن از این مانیتور می‌توانند تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای شما به وجود بیاورند.ویژگی های طول عمر بالا آن پورت‌های خروجی و ورودی پنل صنعتی ساختمان و ساختار بدنه استانداردهای حفاظتی و غیره.

مانیتور صنعتی در بهبود عملکرد دوربین‌های مداربسته

می‌توان گفت که مانیتورهای صنعتی ازلحاظ ظاهری تفاوت خاصی با مانیتورهای عادی نداشته‌اند. در کل مانیتورهای صنعتی به دلیل مزایایی که دارد در محیط‌های صنعتی و تخصصی بهتر خواهد بود؛ مانند نظارت داشتن تصویری مراحل بهتری را نسبت به مانیتورهای خانگی عرضه می‌کنند. می‌توان گفت درمجموع در کنار یک دستگاه NVR یا UVR برای ذخیره کردن یا نمایش زنده تصاویر دوربین‌ها به یک مانیتور مناسب نیز احتیاج خواهد بود. در کل مانیتور‌های صنعتی از فنّاوری‌های پیشرفته LED تولیدشده‌اند. این مانیتورها در صنایع مختلف کاربرد زیادی خواهند داشت. این مانیتورهای صنعتی به دلیل ویژگی‌های بیشتر نسبت به مانیتورهای خانگی مانند طول عمر بیشتر و کنتراست بالا‌تر و غیره طبیعتاً قیمت بیشتری خواهد داشت. لازم به ذکر است افرادی که شناختی از مانیتور صنعتی ندارند در زمان خرید مانیتور ارزان‌تر را انتخاب خواهند کرد.

مانیتور صنعتی

مانیتور صنعتی برای بهبود کیفیت تصویر در دوربین مداربسته

لازم به ذکر است که مانیتورهای صنعتی ازجمله جدیدترین فنّاوری صفحه‌نمایش‌های فلت یا تخت می‌باشد. می‌توان گفت که این نوع مانیتورها برای محیط‌های صنعتی گوناگون مناسب هستند. باید اشاره داشت به قیمت بالای آن‌ها که یکی از دلایل استفاده کمتر از آن شده است. منتها باید توجه داشت که قیمت بالا نسبت به مانیتورهای دیگر امتیازات بسیاری را برای کاربر به وجود خواهد آورد. می‌توان گفت مهم‌ترین امتیازات مانیتورهای صنعتی مقاومت بسیار بالای آن‌ها بوده است. به همین دلیل امکان استفاده طولانی‌مدت از آن را خواهید داشت.

 

 

امتیازات مانیتورهای صنعتی برای نظارت بر دوربین‌های مداربسته

اولین امتیازات استاندارد حفاظت: می‌توان گفت که مانیتورهای صنعتی از استاندارد حفاظت IP برخوردار هستند. این مانیتورها با داشتن سطح حفاظت بالایی بهره خواهند برد؛ مانند دوربین‌های مداربسته IP66 بسیار مقاوم هستند. در کل این سیستم‌ها در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم خواهند بود و آسیب کمتری خواهند دید.دومین امتیازات امکان استفاده مداوم و بیست‌وچهارساعته: می‌توان گفت که در اماکن صنعتی دوربین‌های مداربسته احتیاج به نظارت بیست‌وچهارساعته خواهد داشت. باید در نظر گرفت که مانیتورهای معمولی امکان روشن ماندن به‌صورت بیست‌وچهارساعته را نخواهد داشت. این مانیتورها با کارکرد به مدت طولانی دچار مشکلاتی می‌شوند. مانند گرم شدن بیش‌ازحد و سوختن برد و غیره می‌شوند.

سومین امتیازات دارای پورت‌های ورودی و خروجی متنوع: می‌توان گفت مانیتور صنعتی دوربین مداربسته دارای پورت‌های تصویری گوناگونی هستند. در کل پاسخگوی تمام کاربران خواهند بود. لازم به ذکر است پورت‌های ورودی تصویر می‌توان به HDMI و VGA اشاره داشت.چهارمین امتیازات قابلیت تازه‌سازی تصویر نمایشگر: می‌توان گفت خصوصیت ریلود و رفرش تصویر در مانیتور صنعتی باعث شده که پیکسل‌ها کیفیت خود را حفظ کنند. درنتیجه تصویر باکیفیت عالی‌تری را عرضه کند.

مشخصات فنی مانیتورهای صنعتی مناسب در دوربین مداربسته

لازم به ذکراست که دوربین‌های مداربسته با فنّاوری و همچنین باهدف مانیتورینگ تصویری بوده است. این مانیتورها جهت نظارت داشتن بر محیط‌ها و فعالیت‌های گوناگون طراحی‌شده است. به‌طور مثال دوربین‌های مداربسته در اماکن گوناگون مانند منازل و پارکینگ‌ها و همچنین ادارات و حتی شرکت‌ها و غیره مورداستفاده قرار خواهند گرفت. باید توجه داشته باشید و همچنین فراموش نکنید برای هر محیط باید دوربینی مناسب با شرایط آن را تهیه شود. می‌توان به‌طور مثال گفت، برای منزل باید دوربین مداربسته مناسب برای منزل را خریداری شود. در این محیط معمولاً از دوربین‌های دام یا دوربین مداربسته سیصد و شصت درجه برای محیط‌های داخلی و مسقف استفاده خواهد شد.

می‌توان گفت که از سیستم‌های امنیتی گوناگون استفاده خواهد شد. مانند دوربین مداربسته و دزدگیرها استفاده خواهند شد. همچنین برای اطمینان بخشیدن به کاربران بهره می‌برند. ممکن است حتی برای جلوگیری کردن از ارتکاب جرم کاربرد داشته باشد. همین‌طور کمک در جمع‌آوری کردن شواهد و مدارک برای پیگیری جرائم انجام‌شده استفاده خواهد شد. می‌توان اشاره داشت بر نظارت محیط موردنظر با لینک ارتباطی بین دوربین‌های مداربسته و مانیتورها تحقق پیدا می‌کند.

انواع دستگاه ضبط دوربین مداربسته

باید توجه داشته باشید که دوربین‌های مداربسته نیاز به دستگاه‌های ضبط کننده‌ای خواهند داشت. با این دستگاه ضبط کننده بتوانند در مواقعی که فرد در محل حضور نداشته تصاویر را به‌صورت ضبط‌شده مشاهده کند. لازم به ذکر است نوع دوربین مداربسته به‌کاررفته در ساختمان در کل انواع دستگاه‌های ضبط برای آن وجود داشته است. هنگامی‌که دوربین مداربسته مورداستفاده آنالوگ باشد نیاز به استفاده از دستگاه DVR بوده است. همچنین دوربین‌های تحت شبکه از دستگاه ضبط NVR مورداستفاده قرار خواهد گرفت. در کل دستگاه‌های ضبط NVR کیفیت تصویر خیلی بهتری را به کاربر ارائه می‌دهد. منتها این دستگاه از قیمت بالاتری برخوردار بوده است. در شرایطی که نیاز به چک کردن جزئیات تصاویر بوده است باید از دستگاه‌های NVR استفاده کرد.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که انتخاب دستگاه ضبط در دقت کافی را به عمل‌آورده و دستگاهی را انتخاب کرد. می‌توان گفت که از طول عمر بالایی برخوردار می‌باشد. همچنین قادر به ضبط تصاویر باکیفیت بوده و رزولوشن بالای داشته باشد. در کل هر دستگاه ضبط آپشن ها و امکانات گوناگونی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. بر این اساس با توجه به بودجه در نظر گرفته‌شده و همچنین نوع نیازی که داریم اقدام به انتخاب دستگاه موردنظر کنیم.

دوربین مداربسته صنعتی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید