دوربین مداربسته بدون برق کار می کند

440 بازدید بدون دیدگاه
0
(0)
خواندن این مطلب

هایک ویژن در مورد اینکه دوربین مداربسته بدون برق کار می کند توضیحات جامع ای در این مقاله به شما خواهد داد. معمولا اولین سوالی که افراد هنگام خرید دوربین های مداربسته می پرسند این است که آیا امکان دارد که دوربین های مداربسته بدون برق کار کنند. در جواب این سوال بهتر است بدانید برخلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می کنند دوربین مداربسته بدون برق کار می کند. اینگونه نیست. چون دوربین های مداربسته نیز مانند سایر لوازم برقی بعد از قطعی برق از کار می افتند. اینگونه از وسایل چون منبع تغذیه آنها آداپتور می باشد بلافاصله بعد از قطع شدن برق از کار می افتند. حتی در بسیاری از مواقع علت کار نکردن این دوربین ها خرابی آداپتور می باشد.

فناوری‌های تغذیه بدون برق در دوربین‌های مداربسته

معمولا همانگونه که میدانید ساختار دوربین های مداربسته به گونه ای است که بدون برق کار نمی کنند. اما امروزه برای رفع این مشکل فناوری های مختلف تغذیه بدون برق به وجود آمدند. معمولا یکی از مهم ترین آن ها استفاده از باتری های ذخیره سازی برق می باشد. با این گونه از باتری ها می توان دوربین را تا ۲۴ساعت بعد از قطعی برق روشن نگه داشت.

دوربین‌های مداربسته

استفاده از باتری در دوربین‌های مداربسته بدون برق

یکی از بهترین راهکارهایی که در هنگام قطعی برق باید از آن استفاده کرد. بهره بردن از باتری های پشتیبان می باشد. در واقع این باتری ها سیستم های منبع تغذیه ای می باشند که اجرای مختلفی دارند. وظیفه اصلی اینگونه از باتری ها تامین برق و توان مورد نیاز دوربین های مداربسته می باشد. همچنین این نوع از سیستم در واقع بین شبکه برق و مصرف کننده قرار دارد. که باعث تثبیت ولتاژ شبکه می شود.

استفاده از پنل خورشیدی در دوربین مداربسته بدون برق

درواقع استفاده از تکنولوژی پنل خورشیدی یکی از جدید ترین و بهترین راه کار های می باشد که به تامین نیروی دوربین های مداربسته هنگام قطعی برق کمک زیادی می کند. شما باید قبل از راه اندازی این پنل ها ابتدا پروژه خود را به خوبی تحلیل و تجزیه کنید. سپس از آن به عنوان راه حلی برای برق رسانی اضطراری استفاده کنید. این روش دارای مزایای زیادی می باشد به همین خاطر استفاده از آن جز گزینه های ایده آل و عاقلانه به حساب می آید. اما با توجه به تمام مزایای آن باید به هزینه زیادی که نیاز است برای راه اندازی این نوع از سیستم صرف کنید نیز توجه کنید.
دوربین های مداربسته ای که انرژی خود را از راه پنل های خورشیدی دریافت می کنند. باید یک باتری برای ذخیره سازی و یک پنل مخصوص برای شارژ باتری داشته باشند. همچنین اگر بتوانید پنل های خورشیدی را به صورت جداگانه تهیه کنید می توانید آنها را به راحتی با دوربین های مداربسته خود تنظیم کنید‌.‌ استفاده از پنل های خورشیدی به گونه ای مفید است که پیش بینی شده است در آینده افراد زیادی از آن برای تامین نیروی دوربین های مداربسته خود استفاده کنند. زیرا استفاده از این فناوری روز به روز در حال افزایش است.

تکنولوژی‌های مصرف کم انرژی در دوربین‌های مداربسته قابل حمل

معمولا دوربین های مداربسته هنگام کار کردن انرژی زیادی مصرف می کنند‌. به همین خاطر افراد زیادی به دنبال این هستند که دوربینی تهیه کنند که انرژی کمتری مصرف کند‌. در چند سال اخیر شرکت های زیادی برای کم کردن میزان انرژی مصرفی دوربین های مداربسته اقدام کردند و بعضی از آنها توانستند با استفاده از یک سری تکنولوژی های خاص به مقدار زیادی میزان مصرف انرژی آن ها را کم کنند‌.
همچنین گاهی اوقات نیاز است که منابع تغذیه این دوربین ها قابل حمل باشد. به همین منظور باتری های شارژی به وجود آمدند‌. زیرا بعضی از این باتری ها این امکان را دارند که آنها را از دوربین جدا کنید و به صورت جداگانه شارژ کنید سپس دوباره بر روی دوربین قرار گیرند.

دوربین مداربسته بدون برق شبکه

مزایا و معایب استفاده از دوربین‌های مداربسته بدون نیاز به برق شبکه

همانگونه که میدانید گاهی اوقات نیاز است که دوربین های مداربسته تمام لحظات را ثبت کنند که قطعی برق گاهی اوقات باعث می شود در ضبط تصاویر اختلال ایجاد شود برای رفع این مشکل راهکار های مختلفی به وجود آمد. ما در اینجا بعضی از معایب و مزایای استفاده از دوربین های مداربسته بدون نیاز به برق شبکه را برای شما بیان کرده ایم.
مزایا
استفاده از این دوربین ها باعث می شود که هیچ گونه اختلالی در ضبط تصاویر به وجود نیاید.
هرگاه از این دوربین ها استفاده کنیم. اگر در زمان قطعی برق سرقتی صورت گرفته باشد به راحتی تصاویر ذخیره می شوند و ما می توانیم با مشاهده آنها سارق را پیدا کنیم.
گاهی اوقات ممکن است در یک مکان اطلاعات ‌و اسناد مهمی وجود داشته باشد. اگر برای حفاظت از این مکان ها از دوربین های مداربسته ای استفاده شود که بعد از قطعی برق از کار می افتند. سارقان می توانند با قطع کردن برق آن مکان به راحتی اسناد را به سرقت ببرند‌. اما اگر از اینگونه دوربین ها استفاده شود دیگر نیاز به نگرانی نیست. زیرا در هر حالی تصاویر را ذخیره می کنند.
معایب
می توان گفت مهم ترین و تنهاترین عیب ای گونه از دوربین ها قیمت بالای آن ها می باشد.
جمع بندی
ما در این مقاله در مورد این که دوربین مداربسته بدون برق کار می کند یا خیر. صحبت کردیم و تمام اطلاعات مربوط به آن را برای شما بیان کردیم. اما نمی توان گفت جواب تمام سوالات شما در این مقاله وجود دارد. زیرا سوال در این رابطه بسیار زیاد است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید