تکنولوژی EXIR هایک ویژن

823 بازدید بدون دیدگاه
0
(0)
خواندن این مطلب

دوربین مدار بسته دید در شب به طور کلی از LED هایی استفاده می کنند که مجهز به مادون قرمز IR است و به این ترتیب امکان ضبط تصاویر در شب برای دوربین های مداربسته فراهم می شود. شرکت های مختلف در سرتاسر دنیا در طول سالهای گذشته سعی در ارتقا این تکنولوژی داشته اند تا بتوانند کیفیت تصاویر ضبط شده در تاریکی را ارتقا دهند. شرکت هایک ویژن نیز در نوآوری جدید خود فناوری EXIR را به بازار معرفی کرده است که توانایی ضبط تصاویر با کیفیت تر در نور کم برای محیط های داخلی و خارجی را دارد.

فناوری EXIR مخفف عبارت  (Enhanced Infrared Lighting) است که به معنای روشنایی مادون قرمز ارتقا یافته می باشد. اگر بخواهیم یک مقایسه بین تکنولوژی EXIR هایک ویژن با مدل های قدیمی تر دوربین مداربسته دید در شب داشته باشیم باید به نواقص مدل های قدیمی دوربین مدار بسته دید در شب اشاره کنیم. ال ای دی های دید در شب معمولی به دلیل حرارت ال ای دی IR باعث جذب حشرات به دوربین می شوند، نور مادون قرمز در دوربین های قدیمی یکنواخت نیست و همین موضوع کیفیت تصاویر را کاهش می دهد، نور مادون قرمز در دوربین های معمولی از شیشه های با قطر زیاد عبور نمی کند. در فناوری جدید هایک ویژن این نواقص برطرف شده است و در نتیجه کیفیت تصاویر در محیط های مختلف افزایش چشم گیری دارد. می توان چنین گفت که در اصل این تکنولوژی نوعی اشعه مادون قرمز تقویت شده است که نسبت به دوربین های دید در شب معمولی کیفیت بهتری دارد.

نواقص دوربین های IR معمولی

همانطور که در بالا اشاره کردیم دوربین های IR   معمولی محدودیت هایی دارند که باعث می شود کیفیت تصاویر این دوربین ها کاهش یابد:

  • جذب حشرات به لنز دوربین مدار بسته به دلیل گرمای تولید شده توسط ال ای دی ها و اخلال در دید دوربین
  • کاهش کیفیت سنسور به مرور زمان به دلیل گرمای تولید شده توسط LED ها
  • عدم یکنواختی نور تابیده شده از ال ای دی که منجر به تمرکز بیش از حد نور بر روی سوژه شده و تصویر پرنور و بی کیفیت می شود
  • برد کم نور IR در دوربین های مادون قرمز معمولی
  • عدم توانایی عبور نور مادون قرمز IR از شیشه هایی با قطر زیاد
  • و …

تا اینجا در خصوص دلایل توسعه تکنولوژی EXIR توسط شرکت هایک ویژن صحبت کردیم. در ادامه مزایای دیگر این تکنولوژی را برای شما بیان خواهیم کرد.

مزایای دوربین های Exir نسبت به دوربین های قدیمی IR

. عدم انعکاس نور IR

در دوربین های هایک ویژن با تکنولوژی EXIR مشاهده می شود که LED های IR به صورت جداگانه در ساختار دوربین مداربسته تعبیه شده است. این موضوع باعث می شود که حداقل انعکاس نور IR  و تداخل نور با لنز دوربین را شاهد باشیم. چنین قابلیتی در دوربین های دام بسیا مهم است چرا که ساختار دوربین های دام به دلیل تداخل نور ممکن است به کاهش کیفیت شدید تصاویر منجر شود. بنابراین جداسازی LED ها در دوربین های نسل جدید هایک ویژن تصاویر شفاف و با کیفیت بالاتری را ایجاد می کند.

 

تکنولوژی EXIR هایک ویژن

. پوشش دهی بهتر نور IR

ساختار دوربین های قدیمی به این شکل است که نور IR در یک محیط دایره ای شکل از چند LED مختلف تابیده می شود و در نهایت در اطراف لنز این نور جمع می شود. همین موضوع باعث می شود که روشنایی تصاویر ایجاد شده در مرکز آن متمرکز شود درحالی که گوشه های تصاویر این دوربین مدار بسته دارای روشنایی یکنواختی نیست.  ساختار مستطیلی LED های تعبیه شده در تکنولوژی جدید هایک ویژن باعث می شود که روشنایی ایجاد شده به شکل یکنواخت در کل تصویر ایجاد شود و در نتیجه یک تصویر شفاف و کاملا یکنواخت در این دوربین ها دیده می شود.

. مشکلات کمتر با حشرات

همانطور که در بالا اشاره کردیم گرمای LED های IR باعث می شود که حشرات مختلف به سمت این دوربین ها جذب شوند. تمایل به نور و گرما باعث می شود که حشرات به سمت منبع نور تمایل پیدا کنند و در نتیجه هر چه نور گرمتری از LED ها ساطع شود حشرات بیشتری جذب دوربین می شوند. این موضوع در نهایت منجر به کاهش کیفیت تصاویر می شود. تکنولوژی جدید ExIR هایک ویژن تا حدود بسیار زیادی این مشکل را حل کرده است. دلیل این موضوع این است که در دوربین نسل جدید هایک ویژن LED ها بع صورت جداگانه از لنز قرار گرفته اند و همچنین سطح کمتری از فضای دوربین را اشغال می کنند.

افزایش قدرت نور LED

موضوع مهم دیگر در خصوص دوربین های نسل جدید هایک ویژن با تکنولوژی EXIR این است که از قطعات پیشرفته الکترونیکی با ضخامن در حد میکرومتر در این دوربین ها استفاده شده است که در نهایت شاهد افزایش 40 درصدی کیفیت تصاویر و بازدهی روشنایی این دوربین ها هستیم. همچنین این دوربین ها دارای خروجی نور  1050mv است که نسبت به تکنولوژی های قدیمی تر ( 750MV) نور قوی تر در برد بیشتری ایجاد می کند.

نکاتی برای خرید و نصب دوربین مدار بسته:

خرید و نصب دوربین های مدار بسته نیاز به مشاوره و تخصص بالایی دارد و در نتیجه برای خریدی مناسب و امن پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز با اشخاص صاحب صلاحیت و معتمد صنعت امنیت صحبت کنید تا شما را برای خرید بهترین و مناسب ترین دوربین مدار بسته راهنمایی کنند. در حال حاضر شما می توانید دوربین های مدار بسته برند هایک ویژن ، تی وی تی ، تیاندی ، حارس و … را از شرکت مهر تجارت خریداری کنید و از خدمات پس از فروش شرکت مهر تجارت نیز بهره مند شوید. این خدمات شامل راهنمایی پیش از خرید، خرید مناسب و مقرون به صرفه ، ارائه خدمات نصب و پشتیبانی دوربین ها به صورت دائم و شبانه روزی می شود. لازم به ذکر است که شرکت مهر تجارت نمایندگی هایک ویژن در ایران را دارد و در نتیجه ضمانت اصالت دوربین هایک ویژن را نیز به شما ارائه می کند.

 

تکنولوژی EXIR هایک ویژن

. افزایش یکنواختی در روشنایی

تکنولوژی EXIR روشنایی نور IR را به صورت یکنواخت منتشر می کند. این امر مشکلات مربوط به LED های قدیمی اعم از تمرکز بیش از حد نور در مرکز تصویر و مناطق تاریک در گوشه ها را از بین می برد. علاوه بر این طول عمر طولانی تر و صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی، از دیگر مزایای تکنولوژی Exir در دوربین های مداربسته هایک ویژن است.

نکته پایانی

شرکت هایک ویژن در ده سال گذشته نشان داده است که از پیشگامان تکنولوژی های نوین در صنعت حفاظت تصویری و صنعت امنیت در سرتاسر جهان است. این شرکت به دلیل تیم قدرتمند تحقیق و توسعه خود که بیش از 4000 نفر را به صورت مستقیم در خدمت خود دارد، در حال حاضر در زمینه هوش مصنوعی، شهر هوشمند و خانه های هوشمند فعالیت گسترده ای دارد که ارائه راهکارها و تکنولوژی های این شرکت در سال های آینده می تواند چهره آینده زیست شهرهای ما را دگرگون کند.

بیشتر بخوانید:      نصب دوربین مداربسته  ،   دوربین مداربسته تی وی تی   

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

دوربین مداربسته زیر آب هایک ویژن

امنیت سایبری هایک ویژن

شهر هوشمند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط