تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته

825 بازدید بدون دیدگاه
0
(0)
خواندن این مطلب

استفاده از دوربین های مدار بسته در مکان های مختلف برای جلوگیری ازسرقت و وقوع جرم به شکل چشم گیری افزایش داشته است و شما می توانید به راحتی انواع مختلفی از دوربین مدار بسته را فضاهای مختلف شهری مشاهده کنید.

فرض کنید که شما نیز برای محل کسب و کار خود اقدام به نصب دوربین مدار بسته کرده اید و شب گذشته مغازه شما مورد سرقت قرار گرفته است. در این شرایط سریعا اقدام به بررسی تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته می روید. در این شرایط به یکباره متوجه می شوید که در طول شب گذشته به دلایلی ارتباط بین دوربین ها و دستگاه ضبط کننده قطع شده است و شما قسمتی از تصاویر را از دست داده اید.

این مشکل ممکن است عمدی یا سهوی اتفاق افتاده باشد اما به هر حال شما تصاویر سرقت را ندارید. سوالی که در چنین شرایطی پیش می آید این است که چگونه می توان از ضبط تصاویر توسط دوربین های مداربسته اطمینان حاصل کرد و مانع وقوع چنین حوادثی شد؟ این مشکل با تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته حل شده است و در ادامه این تکنولوژی را به شما معرفی می کنیم.

تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته هایک ویژن

شرکت هایک ویژن با تجربه بیست ساله خود در صنعت امنیت و تولید تجهیزات حفاظتی راهکاری دقیق و بسیار حرفه ای برای این مشکل ارائه کرده است. در مدل های جدید دوربین مداربسته تحت شبکه شرکت hikvision ، برد ذخیره سازی MicroSD قرار داده شده است که این مشکل را حل می کند. این قابلیت جدید که با نام  Automatic Network Recovery  یا به اختصار (ANR) شناخته می شود  به سیستم مداربسته شما این امکان را می دهد که در صورت قطع ارتباط با دستگاه ضبط کنننده اطلاعات به شکل خودکار بر روی کارت حافظه خود دوربین ها ذخیره شود.

با استفاده از این قابلیت  در شرایط اضطراری دوربین به شکل یک دستگاه خودکار عمل می کند و تصاویر محیط را بر روی کارت حافظه خود ذخیره می کند.
پس از رفع نقص ایجاد شده زمانی که ارتباط دستگاه NVR مجددا برقرار می شود دوربین بکاپی از اطلاعات خود را از روی کارت حافظه به NVR می فرستد و گپ ایجاد شده در تصاویر را در آن بازه زمانی پر می کند.

تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته

اصلی ترین دلایل قطع ارتباط بین دوربین و NVR

  • وقوع اختلال در عملکرد سوئیچ شبکه
  • عدم کارکرد صحیح دستگاه NVR
  • نقص در کابل شبکه

نکته مهم در مورد برق دوربین ها

یک نکته بسیار مهم در استفاده از قابلیت ANR این است که برق دوربین ها باید همواره تامین شود و هرگز خاموش نشوند. این مسئله ممکن است بدیهی به نظر برسد اما لازم است به این نکته توجه نمائید که اکثر دوربین های تحت شبکه، از طریق دستگاه ضبط کننده یا بهتر بگوئیم سوئیچ PoE Power-over-Ethernet تغذیه می گردند. استفاده از POE ممکن است نصب و راه اندازی سیستم را سهولت بخشد.
اما این را نیز در نظر بگیرید در صورت خرابی، خاموشی و یا نرسیدن برق به دستگاه NVR دوربین ها نیز خاموش می شوند. به همین دلیل، اگر مایل به استفاده از قابلیت ANR هستید، لازم است مطمئن شوید که هر دوربین دارای منبع تغذیه جداگانه ای است.

نکاتی برای خرید و نصب دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته تحت نام و برندهای مختلفی در دنیا تولید می شوند و کاملا مشخص است که کیفیت ها و قیمت های متفاوتی از دوربین مدار بسته در بازار ایران نیز موجود است. در حال حاضر بهترین برند موجود در بازار ایران که هم از نظر کیفیت سطح بالایی داشته باشد و هم از نظر قیمت مقرون به صرفه باشد، برند هایک ویژن است. شما می توانید دوربین مدار بسته هایک ویژن را در انواع مختلف و با قابلیت های منحصر به فرد را از نمایندگی هایک ویژن در ایران خریداری کنید. برای مشاهده لیست قیمت دوربین مداربسته هایک ویژن کلیک کنید.

راهکاری برای افزایش کارایی سیستم

ANR یک قابلیت بسیار کارآمد و مهم برای سیستم مدار بسته به حساب می آید. این قابلیت زمانی برای شما مهم تر می شود که نصب دوربین ها در مکانی با پتانسیل های امنیتی بالا و خرابکاری احتمالی نصب شده باشند. حال یک سوال فنی دیگر در خصوص فناوری ANR نیز بوجود می آید. اگر در یک محیط به فضای ذخیره سازی بیشتری از کارت حافظه دوربین نیاز باشد و یا امکان این وجود نداشته باشد که هر دوربین دارای یک منبع تغذیه جداگانه باشد باید چکار کرد؟

شرکت هایک ویژن برای این مشکل نیز راهکار خلاقانه دیگری به مشتریان خود ارائه کرده است. این راهکار با نام  N+1 معرفی می شود و به مشتری این امکان را می دهد که یک NVR جداگانه را به شکل پشتیبان خودکار بر روی سیستم سوار کند.

البته این فناوری برای دوربین های IP بزرگ و نسل پیشرفته در نظر گرفته شده است و با فعال کردن ویژگی Hot Spare در منو تنظیمات می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

این ضبط کننده پشتیبان در اسرع وقت می تواند تشخیص دهد که کدام یک از ضبط کننده های اصلی آفلاین است. سپس هنگامی که دستگاه ضبط مختل شده فعالیت خود را از سر می گیرد اطلاعاتی که توسط دستگاه پشتیبان ذخیره شده، به آن انتقال می یابد. این قابلیت نه تنها یک راهکار عالی برای محافظت در مقابل دستکاری های احتمالی است، بلکه می تواند در صورتی که یکی از ضبط کننده های شما دچار مشکل سخت افزاری باشد نیز به عنوان یک قابلیت موثر عمل کند.

بیشتر بخوانید :      نصب دوربین مدار بسته

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید