استفاده از دوربین حرارتی هایک ویژن برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی

757 بازدید بدون دیدگاه
0
(0)
خواندن این مطلب

یکی از خطرات بسیار شایع در مشاغل مختلف خطر وقوع آتش سوزی و از بین رفتن دارایی های شماست. گاهی ممکن است به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و وقوع یک آتش سوزی ناگهانی ثمره تلاش چندین ساله شما در چند ساعت دود شود و از بین برود. در این میان راهکارهای مختلفی برای حفاظت از دارایی ها در مقابل وقوع آتش سازی بوجود آمده است و همگام با تکنولوژی های جدید این راهکارها هر روز هوشمند تر می شود.

یکی از راهکارهای به روز و همگام با فناوری های جدید برای مقابله با تهدید های آتش سوزی استفاده از دوربین مدار بسته حرارتی است. دوربین های حرارتی می توانند قبل از وقوع آتش سوزی هشدارهای لازم را ایجاد کنند تا بتوانید از وقوع چنین حادثه ای جلوگیری کنید.

جلوگیری از آتش سوزی با دوربین حرارتی هایک ویژن

کارخانه ها، انبارها، مدارس و سازمان های اداری از جمله مکان هایی هستند که به شدت در معرض خطر آتش سوزی هستند. استفاده از تکنولوژی های نوین همیشه پر هزینه بوده است و در نتیجه در حال حاضر استفاده از دوربین مداربسته حرارتی در شرکت های کوچک و متوسط مقرون به صرفه نیست. این دوربین ها در حال حاضر می توانند در مکان های بزرگ و شرکت ها و سازمان هایی به کار گرفته شوند که حساسیت مقابله با خطر آتش سوزی در آنها بیشتر است.

به هر ترتیب پیش بینی ما این است که در یک دهه آینده با کاهش هزینه های تولید دوربین مدار بسته حرارتی استفاده از این دوربین ها در شرکت ها و سازمان های کوچک نیز فراگیر شود. اما سوال اصلی که ممکن ذهن شما را نیز در گیر کرده باشد این است که این دوربین ها چگونه از وقوع آتش سوزی جلوگیری می کنند؟

دریافت درجه حرارت محیط

کار اصلی دوربین حرارتی جمع آوری دیتا و اطلاعات دمای محیطی است که در آن نصب شده اند. با استفاده از هوش مصنوعی، این دوربین مداربسته به راحتی می تواند تشخیص دهند که افزایش دمای یک نقطه از محیط چه زمانی می تواند به یک خطر بالقوه آتش سوزی تبدیل شود. برای مثال نکات حساسی مانند لوازم برقی به کار رفته در یک محیط یا یک سیگار خاموش نشده در سطل زباله می توانند به یک خطر ناگهانی برای وقوع آتش سوزی تبدیل شوند. دوربین حرارتی هایک ویژن

نکاتی برای خرید و نصب دوربین مدار بسته:

دوربین های مداربسته به عنوان مهمترین رکن تامین امنیت مکان های مختلف شناخته می شوند و در نتیجه برای خرید دوربین مدار بسته بهتر است که کالای اصل را از نمایندگی های معتبر خریداری کنید. در حال حاضر بهترین و با کیفیت ترین دوربین مدار بسته موجود در بازار ایران با نام تجاری هایک ویژن به مشتریان عرضه می شود و شما می توانید انواع دوربین هایک ویژن را از نمایندگی هایک ویژن در ایران یعنی شرکت مهر تجارت خریداری کنید. برای استعلام قیمت دوربین هایک ویژن نیز می توانید به صفحه لیست قیمت محصولات مراجعه کنید.

به شکل خیلی ساده، دوربین حرارتی هایک ویژن از سنسور هایی برای اندازه گیری گرما در نقاط مختلف محیط استفاده می کند و این اطلاعات را به شکل یک تصویر ترجمه می کند. با ایجاد رنگ های متضاد در سطوح مختلف، اپراتور های استفاده کننده از این دوربین ها نیز می توانند به راحتی و با وضوح خطرات آتش سوزی را تشخیص دهند.

قبل از وقوع آتش سوزی از آن به طور کامل جلوگیری کنید

برای آنکه قبل از وقوع آتش سوزی بتوان اقدامات لازم را انجام داد، دوربین مدار بسته حرارتی پیشرفته هایک ویژن ناهنجاری های ایجاد شده در دمای محیط را بررسی می کنند و در تنظیمات این دوربین ها یک آستانه حد مجاز دما نیز تعیین می شود. در صورت گذر کردن دمای محیط یا یک نقطه از محیط از آستانه حد مجاز تعیین شده، دوربین حرارتی هایک ویژن زنگ اخطار را به صدا در می آورد تا تیم های عملیاتی برای بررسی موضوع به محل اعزام شوند و به سرعت از وقوع آتش سوزی جلوگیری کنند.

در برخی موارد که امکان خواندن دمای یک محیط قبل از وقوع آتش سوزی ممکن نباشد و آتش در یک محدوده اندکی اتفاق افتاده باشد، دوربین های حرارتی با استفاده از یک الگوریتم پویا محل دقیق شروع آتش سوزی را تشخیص می دهند تا در همان مراحل اولیه مسئولان را برای خاموش کردن آتش با خبر سازند. ای موضوع باعث افزایش سرعت عمل تیم آتش نشان و همچنین حفاظت از جان پرسنل می شود.

هایک ویژن تولید کننده برتر دوربین های حرارتی در جهان

دوربین حرارتی یکی از فناوری های نوین عرصه دوربین های مداربسته به حساب می آیند که در سال های اخیر با ابتکارات جدیدی مانند ترکیب شبکه حرارتی و نوری نیز همراه بوده است. شرکت هایک ویژن با ترکیب تجزیه و تحلیل هوشمند و تلفیق آن با فناوری های حرارتی و نوری جوایز نوآوری بین المللی معتبر جهانی در سال 2020 را برای دومین سال پیا پی از آن خود کرده است.

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

سیستم اعلام سرقت

تکنولوژی EXIR هایک ویژن

دوربین مداربسته زیر آب هایک ویژن

امنیت سایبری هایک ویژن

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط