فناوری ها و اصطلاحات هایک ویژن

769 بازدید بدون دیدگاه
0
(0)
خواندن این مطلب

اصطلاحات هایک ویژن : شرکت هایک ویژن در مدت دو دهه گذشته با رشد پر شتاب در صنعت حفاظت به عنوان یک شرکت برتر تکنولوژی خود را معرفی کرده است. این شرکت در حال حاضر به یکی از تولید کنندگان و صادرکنندگان بزرگ و مطرح در زمینه دوربین مدار بسته و تجهیزات حفاظتی تبدیل شده است.

گسترش شرکت هایک ویژن فناوری های خاص این شرکت را نیز به همراه داشته است به طوری که اصطلاحاتی در خصوص فناوری های مروبط به شرکت هایک ویژن در ادبیات این صنعت نیز رواج یافته است. در این مقاله به سیستم ها، اصطلاحات و فناوری های خاص هایک ویژن می پردازیم و توضیحات مختصری در خصوص هر یک به شما ارائه می دهیم.

سیستم ABF هایک ویژن

تکنولوژی ABF  (Auto Back Focus)  یک تکنولوژی منحصر به فرد در دوربین های هایک ویژن است که از این طریق موقعیت سنسور های تصویر دوربین مداربسته به شکلی تنظیم می شود که فوکوس تصویر به خوبی انجام شود.

این قابلیت به طور اختصاصی در دوربین مدار بسته مدل باکس هایک ویژن تعبیه شده است چرا که در این دوربین ها لنز به صورتی جداگانه بر روی دوربین نصب می شود. نکته مهم دیگر درباره این قابلیت این است که می توانید از طریق نرم افزارهای موبایل یا کامپیوتر به راحتی از این فناوری استفاده کنید. شرکت هایک ویژن در خصوص این فناوری چنین می گوید: ABF   به خوبی تضمین می کند که در هنگام تغییر سطح روشنایی در طول روز، عملکرد فوکوس دوربین مداربسته به خوبی انجام شود. این یک مشکل معمول در دوربین های مداربسته است که در آن یک تصویر با فوکوس مناسب ارائه می شود اما در شب تصاویر تار خواهند بود. با وجود این قابلیت می توان دوربین را به راحتی برای هر دو حالت شب و روز تنظیم نمود.

سیستم Audio Loss Detection هایک ویژن

ALD یکی از مکانیسم های تشخیصی در مجموعه ویژگی های هوشمند هایک ویژن است. هنگامی این عملکرد فعال می شود که مشکلی در ضبط صدای محیط پیش بیاید و صدا قطع شود. در این هنگام دوربین با فعال کردن زنگ اخطار خرابی را گزارش می دهد

سیستم Defocus Detection هایک ویژن

یک مکانیسم هوشمند در مدل های مبتنی بر هوش مصنوعی هایک ویژن است. این عملکرد در زمانی فعال می شود که دوربین مدار بسته شما به هر دلیلی از حالت فوکوس خارج شده باشد و سیستم نتواند تصویر واضح دریافت کند. با این مکانیسم زنگ هشدار برای بررسی و حل مشکل به صدا در می آید.

سیستم Digital Watermark هایک ویژن

این تکنولوژی بیشتر برای تایید صحت و اصالت اطلاعات و تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از فناوری  digital watermark  شما می توانید اطلاعات دستگاه یا صاحب دستگاه را در تصاویر ضبط شده به شکل زیر نویس درج کنید.

سیستم HDD Group هایک ویژن

HDD اصطلاح پرکاربردی است که به مجموعه هارد دیسک های استفاده شده در دستگاه های ضبط DVR و  NVR هایک ویژن اشاره دارد.  HDD در اصل مخفف عبارت  Hard Disk Drive  است و  HDD Group هم به موضوع مدیریت همزمان چند هارد دیسک اشاره دارد.

سیستم HDD Quota هایک ویژن

این اصطلاح نیز به نحوه خاصی از ذخیره سازی اطلاعات اشاره دارد. با فعال کردن این قابلیت بر روی دستگاه های NVR و DVR هایک ویژن شما می توانید به هر دوربین مداربسته نصب شده یک فضای مشخص از هارد دیسک را اختصاص دهید تا فایل های ذخیره شده هر دوربین به شکل مجزا و دسته بندی شده ذخیره شود.

سیستم Low Bitrate هایک ویژن

دوربین های IP  سری 4 هایک ویژن به شکلی هوشمند سازی شده اند که با استفاده از الگوریتم کدگذاری می توانند رمزگذاری ویدئوهای ضبط شده را به شکلی کارآمد تر و سریع تر انجام دهند. این فناوری از یک طرف امنیت کد گذاری بالاتری دارد و از طرف دیگر منجر به کاهش هزینه های ذخیره سازی در سیستم مداربسته شما می شود. زمانی که نرخ بیت ریت در تصاویر به حداقل برسد، در رزولوشن 720p با نرخ بیت 2 Mbps، این سری از دوربین ها قادرند تا کیفیت تصاویر را تا 30 درصد افزایش دهند.

N+1 Hot Spare

سیستم پشتیبان گیری N + 1 هایک ویژن در دستگاه NVR برای محافظت از سیستم در برابر نقص شبکه است. هنگامی که دستگاه NVR نتواند به هر دلیلی به شبکه متصل شود، یک دستگاه NVR دیگر جایگزین آن شده تا تصاویر و سایر اطلاعات از دست نروند. پس از رفع نقص NVR مذکور و آنلاین شدن آن، اطلاعات ضبط شده توسط NVR جایگزین به NVR اصلی ارسال می شود.

 اصطلاحات هایک ویژنبیشتر بخوانید:       نصب دوربین مداربسته     تی وی تی

نکاتی برای خرید و نصب دوربین مدار بسته:

خرید و نصب دوربین های مدار بسته نیاز به مشاوره و تخصص بالایی دارد و در نتیجه برای خریدی مناسب و امن پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز با اشخاص صاحب صلاحیت و معتمد صنعت امنیت صحبت کنید تا شما را برای خرید بهترین و مناسب ترین دوربین مدار بسته راهنمایی کنند. در حال حاضر شما می توانید دوربین های مدار بسته برند هایک ویژن ، تی وی تی ، تیاندی ، حارس و … را از شرکت مهر تجارت خریداری کنید و از خدمات پس از فروش شرکت مهر تجارت نیز بهره مند شوید. این خدمات شامل راهنمایی پیش از خرید، خرید مناسب و مقرون به صرفه ، ارائه خدمات نصب و پشتیبانی دوربین ها به صورت دائم و شبانه روزی می شود. لازم به ذکر است که شرکت مهر تجارت نمایندگی هایک ویژن در ایران را دارد و در نتیجه ضمانت اصالت دوربین هایک ویژن را نیز به شما ارائه می کند.

سیستم Object Removal Detection هایک ویژن

این فناوری به نام سیستم تشخیص خذف شی ترجمه شده است و یکی از فناوری های تجزیه و تحلیل هوشمند در دوربین مدار بسته هایک ویژن به حساب می آید. عملکرد این فناوری به این شکل است که اگر اشیا از یک منطقه مشخص و تعریف شده برداشته شوند، دوربین به شکل هوشمند این موضوع را تشخیص می دهد و با استفاده از سیستم های آلارم این جابجایی را گزارش می کند.

Net-Fault Tolerance Mode

یک قابلیت مهم در دستگاه های NVR هایک ویژن این است که شبکه هایی با بیش از یک ( NIC) را پشتیبانی می کنند. در این دستگاه ها تمام NIC ها از یک آدرس IP مشابه استفاده می کنند و اگر یک NIC به هر دلیلی از کار بیفتد، دیگر NIC ها بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می دهند.

سیستم Rotate Mode هایک ویژن

بسیاری از همکاران ما که اقدام به نصب دوربین مدار بسته در یک مکان می کنند بارها با این مشکل روبرو شده اند که فضاهایی که یک موقعیت عمودی دارند ( مانند راهرو های ادارات) باعث تخریب پیکسل های تصویر افقی دوربین مداربسته می شوند. در دوربین های هایک ویژن حالتی با نام Rotate Mode وجود دارد که می تواند تصویر شما را از حالت افقی به عمودی بچرخاند و این مشکل با این قابلیت حل می شود.

سیستم Scene Change Detecion هایک ویژن

این سیستم نیز یک عملکرد منحصر به فرد در دوربین های نسل هوشمند هایک ویژن است. اگر شخصی دوربین مداربسته نصب شده در یک محیط را جابجا کند تا دوربین نتواند تصویر محیط را ذخیره کند، دوربین به شکل خودکار این موضوع را تشخیص داده و اخطارها و آلارم های تنظیم شده را به صاحبان ملک اطلاع می دهد.

سیستم HLC هایک ویژن

موضوع مهم دیگر در هنگام نصب دوربین های مداربسته توجه به میزان نور محیط است. در صورتی که دوربین مداربسته هایک ویژن در معرض یک منبع نور شدید قرار بگیرد تصویر شما روشنایی یکنواختی را ایجاد نمی کند. قابلیت HLC یا Compensation High Light می تواند به صورت خودکار این اشکال را برطرف کرده و وضوح تصویر را افزایش دهد.

سیستم Transcoded Stream هایک ویژن

NVR های هایک ویژن از یک جریان مبدل برای نمایش زنده و پخش مستقیم پشتیبانی می کند. درصورتی که در هنگام نصب دوربین مداربسته با محدودیت های پهنای باند روبرو هستید، می توانید از یک جریان مبدل برای کاهش رزولوشن، نرخ فریم هایک ویژن و نرخ بیت در جریان اصلی استفاده کنید.

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

شهر هوشمند

نویز دوربین مداربسته

فناوری ابری در صنعت امنیت

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط