ریست کردن پسورد DVR و NVR

ریست کردن پسورد DVR و NVR

857 بازدید بدون دیدگاه
1
(2)
خواندن این مطلب

در این مطلب قصد داریم نحوه ریست کردن پسورد DVR و NVR را توضیح دهیم اما قبل از هر چیز بیایید در مورد دستگاه های DVR و NVR توضیح مختصری دهیم. در بحث دوربین های مداربسته برای ضبط فیلم ها و تصاویر می توان از دو نوع دستگاه استفاده کرد؛ یکی دستگاه DVR (Digital Video Recording) و دیگری دستگاه NVR (Network Video Recording) است.

دستگاه DVR همانطور که از اسم آن مشخص است، به معنی دستگاه ضبط ویدئوی دیجیتال است و دستگاهی برای کنترل دوربین مداربسته آنالوگ است. با استفاده از این دستگاه می توان علاوه بر ضبط تصاویر دوربین های مداربسته می توان تصاویر آن را به صورت یکپارچه نیز مشاهده کرده، آنها را تنظیم کرده و ضبط نمود. همچنین قابلیت اتصال به شبکه و انتقال تصاویر را نیز دارد. در مورد دستگاه های NVR می توان گفت که وظیفه ضبط تصاویر و ویدئوهای دوربین های مداربسته تحت شبکه را برعهده دارند و قابلیت تشخیص چهره، تشخیص پلاک و شمارش افراد را نیز دارا هستند. هر یک از این دستگاه ها برای بالا بردن امنیت تصاویر و فیلم ها دارای پسورد هستند ولی گاهی ممکن است به دلایل مختلف مانند فراموش کردن پسورد، نیاز داشته باشید که پسورد دستگاه را ریست کنید.
برای ریست کردن پسورد DVR و NVR روش های مختلفی وجود دارد که استفاده از آنها می تواند برای ریست کردن دستگاه به کار گرفته شود. در ادامه قصد داریم در مورد هر یک از این روش ها توضیحاتی را ارائه دهیم.

ریست کردن پسورد DVR و NVR

هایک تجارت نمایندگی رسمی دوربین هایک ویژن در ایران

ریست پسورد با استفاده از نرم افزار SADP هایک ویژن

همانطور که بیان کردیم گاهی به ریست کردن پسورد DVR و NVR نیاز پیدا می کنیم که روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. در این بخش می خواهیم ریست پسورد با استفاده از نرم افزار SADP هایک ویژن را توضیح دهیم. برای این منظور کافی است ابتدا نرم افزار SADP را دانلود کنید. پس از آن باید نرم افزار را بر روی سیستم خود نصب کنید. بعد از نصب باید دستگاه DVR و یا NVR را به شبکه لوکال متصل کنید. در اینجا باید دقت داشته باشید که دستگاه هایک ویژن و کامپیوتر در یک شبکه قرار داشته باشند. در این مرحله از ریست کردن پسورد DVR و NVR باید نرم افزار SADP را اجرا کنید تا دستگاه های ضبط را که ممکن است DVR و یا NVR باشد، شناسایی کند. در این مرحله هر یک از دستگاه مورد نظر خود را که مایلید تا پسورد آن را ریست کنید انتخاب کرده و گزینه Forget Password را انتخاب کنید. در ادامه یک تب جدید باز می شود و باید گزینهExport را انتخاب کنید و سپس با انتخاب Desktop و زدن بر روی کادر New Folder، یک فولدر جدید تولید کنید. برای فولدر خود یک نام انتخاب کرده و زمانی که دوباره همان فولدر را انتخاب می کنید دو گزینه Select Folder و Cancel برای شما نمایش داده می شود. در ادامه بر روی Cancel کلیک کرده و به طور کامل از برنامه خارج شوید. حال از دسکتاپ خود فولدری را که ساخته بودید، باز کنید و در داخل آن فایلی که تولید شده است را Delete کنید.
در مرحله بعد دوباره وارد برنامه SADP شده و بر روی کادر ID دستگاه کلیک کرده و دوباره گزینه Forget Password را انتخاب کنید. در پنجره جدید، این بار از قسمت Step 2 گزینه Input File را انتخاب کنید تا آیکون فولدر در کنار کادر مستطیلی ظاهر گردد و روی آن کلیک کرده و از داخل دسکتاپ فولدر مربوطه را باز کنید. در آن چیزی نیست و شما باید با کلیک راست گزینه Undo Delete را بزنید که باعث می شود فایل فولدر باز شود. بر روی آن کلیک کرده و در قسمت New Password رمز جدیدتان را بنویسید و در بخش Confirm Password دوباره آن را تکرار کنید. در انتها بر روی Confirm کلیک کرده تا رمز جدید تولید گردد. بنابراین شما توانسته اید ریست کردن پسورد DVR و NVR را انجام دهید.

ریست کردن از طریق فایل XML

یک راه دیگر ریست کردن پسورد DVR و NVR، ریست کردن از طریق XML است. در ریست کردن از طریق فایل XML، مانند روش قبلی باید مرحلی را طی کنید. در این روش ابتدا نرم افزار SADP را باز کرده و گزینه Forget Password را انتخاب کنید. پس از آن صفحه ای باز می شود که در آن از شما درخواست Encrypt File می کند که شما باید ابتدا بر روی گزینه Export کلیک کرده تا فایل XML در سیستم شما ذخیره گردد. کاری که باید انجام دهید ارسال این فایل ذخیره شده برای پشتیبانی هایک ویژن است. بعد از مدتی تیم پشتیبانی هایک ویژن اطلاعات شما را دریافت کرده و فایل رمزگذاری یا Encrypt File را برای شما ارسال می کند. حال کافی است دوباره در نرم افزار خود در بخش Import File مسیری را که مربوط به فایل ارسال شده از طرف پشتیبانی است، به آن بدهید. در این بخش دوباره قسمت New Password و Confirm Password ظاهر می شوند که باید رمز جدید و تکرار آن را در آنجا بنویسید تا برای شما تولید گردد.
حال که با دو روش ریست کردن پسورد DVR و NVR آشنا شدیم به سراغ روش سوم می رویم که روش کد QR است.

ریست کردن رمز از طریق کد QR

در دو بخش قبلی در مورد ریست کردن پسورد DVR و NVR با استفاده از روش های نرم افزار SADP و فایل XML مطالبی را عنوان کردیم. حال در این بخش قصد داریم ریست کردن رمز از طریق کد QR را بیان کرده و توضیحات مختصری در این زمینه بدهیم.

ریست کردن پسورد DVR و NVR
در این بخش نیز باید ابتدا وارد سیستم دوربین خود بشوید و وقتی اعلام فراموشی رمز عبور را دریافت کردید گزینه Forget Password را انتخاب کنید. در صفحه باز شده گزینه ای وجود دارد که می توانید کد QR را در آنجا انتخاب کنید. یک کد QR برای اسکن ظاهر می شود که باید آن را اسکن کرده و نتیجه اسکن را برای پشتیبانی هایک ویژن ارسال کنید که آدرس ایمیل آن support.mena@hikvision.com است. با ارسال برای این ایمیل، یک پیام دریافت می کنید که حاوی یک پسورد 8 کاراکتری است که تشکیل شده از حروف و اعداد. برای ریست کردن پسورد DVR و NVR به این رمز احتیاج دارید. در انتهای صفحه عبارتی با عنوان Reset Network Cameras Password مشاهده می شود که با انتخاب آن هم دوربین ها ریست می شوند و هم پسورد DVR و NVR.
در ادامه به بررسی حالت دیگری در کنار سه حالت ریست کردن پسورد DVR و NVR خواهیم پرداخت. این حالت استفاده از خود دستگاه DVR است.

ریست پسورد هایک ویژن از طریق دستگاه DVR

تا به اینجا در مورد ریست کردن پسورد DVR و NVR به روش های مختلف صحبت کردیم. حال سوال اینجا است که آیا می توان دستگاه DVR یا NVR را به صورت سخت افزاری نیز ریست کرد یا خیر؟ جواب این سوال آسان است؛ آری. برای ریست پسورد هایک ویژن از طریق دستگاه DVR کافی است دکمه ریست آن را پیدا کنید. در مدل های مختلف این دکمه را در جاهای مختلف دستگاه می توان یافت. بسته به مدل دستگاه می تواند در مکان های مختلفی باشد. حال برای شروع ابتدا اتصال برق دوربین ها را قطع کنید. چنانچه دوربین از طریق سوئیچ POE متصل باشد کابل های پورت شبکه را از دوربین جدا کنید و اگر از طریق منبع تغذیه به برق وصل بود، کابل برق آن را جدا کنید. حال دکمه ریست را فشار دهید و در حالی که آن را نگه می دارید، اتصال برق را وصل کنید و چنانچه کابلی هم نیاز باشد به آن متصل کنید. بعد از آن 20 ثانیه دکمه را نگه دارید و بعد از اتمام این زمان، دوربین ریست شده و از آنجائیکه در این روش تمام دوربین ریست می شود، بنابراین پسورد نیز در کنار آن ریست می گردد.
در ریست کردن پسورد DVR و NVR ما تا به اینجا چندین روش را ارائه دادیم که یک روش، سخت افزاری و دیگر روش ها نرم افزاری بوده اند. توصیه ما به شما این است که ابتدا روش های نرم افزاری را امتحان کرده و چنانچه به جواب مطلوبی نرسیدید، روش سخت افزاری را امتحان کنید.

نرم افزار ریست پسورد DVR هایک ویژن

همانطور که قبلا اشاره کردیم گاهی اوقات نیاز پیدا می کنید که رمز دستگاه DVR و NVR خود را ریست کنید. برای این کار لازم است از نرم افزارهای مربوطه که برای این منظور ساخته شده اند استفاده کنید. البته به صورت سخت افزاری نیز می توان ریست پسورد را انجام داد ولی قبل از هر چیز انجام آن با استفاده از نرم افزار، بهتر خواهد بود چرا که از طریق سخت افزاری تمام دوربین و اطلاعات قبلی ریست شده و به تنظیمات کارخانه بر می گردد. بنابراین باید نرم افزارهای مربوط به این کار را شناسایی کرده و طریقه کار با آن را بیاموزید تا بتوانید در مواقع ضروری که پسورد دوربین خود را فراموش کردید، از آن استفاده کنید. بنابراین برای ریست کردن پسورد DVR و NVR حتما نرم افزارهای مخصوص این کار را دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب کنید و از آموزش نحوه ریست کردن دستگاه به وسیله آن، کاملاً آشنا شوید.

ریست کردن پسورد DVR و NVR
یکی از این نرم افزار ریست پسورد DVR هایک ویژن، SADP tools است که در بخش های قبلی در مورد نحوه ریست کردن پسورد DVR و NVR از طریق این نرم افزار، توضیحات کاملی دادیم. البته نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارد که می توان از آنها بهره برد که ما در این مطلب به آنها اشاره ای نکردیم.
در پایان اشاره می کنیم که باید مراقب بود که پسورد دستگاه خود را فراموش نکنید و در حفظ آن کوشا باشید چرا که بدست آوردن دوباره آن، کار نسبتاً سختی است و مراحل گوناگونی دارد. ولی به هر دلیلی اگر فراموش کردید و یا اگر رمز را از دست دادید باید از راه های مختلفی به ریست کردن پسورد DVR و NVR بپردازید.
در این مقاله در مورد نحوه ریست کردن پسورد DVR و NVR با روش های مختلف، مطالبی را بیان کردیم. ابتدا به تعریف دستگاه های DVR و NVR پرداختیم و اشاره کردیم که گاهی اوقات پسورد دستگاه را فراموش می کنیم و یا به هر دلیلی لازم می شود دستگاه DVR و NVR را ریست کنیم و در این مقاله به بیان روش هایی برای این منظور پرداختیم. در ابتدا در مورد ریست کردن پسورد با استفاده از نرم افزار SADP پرداختیم و مراحل انجام کار را به صورت قدم به قدم توضیح دادیم. در ادامه، نحوه ریست کردن پسورد از طریق فایل XML را توضیح دادیم. همچنین روش بعدی ریست کردن پسورد، که استفاده از کد QR بوده است را بیان کردیم. در نهایت روش نهایی ریست کردن پسورد و آخرین روش برای کسانی که بخواهند به صورت ساده و بدون هیچ دردسری پسورد دستگاه خود را ریست کنند، بیان شد که ریست سخت افزاری دوربین است. با استفاده از این روش همه تنظیمات دوربین به حالت تنظیمات کارخانه بر می گردد و در کنار آن پسورد هم ریست می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید