تنظیمات دوربین IP هایک ویژن

413 بازدید بدون دیدگاه
0
(0)
خواندن این مطلب

دوربین IP هایک ویژن یکی از جدیدترین مدل های دوربین مداربسته می باشند که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارند. بسیاری از افراد هنگامی که این نوع از دوربین را خریداری می کنند دوست دارند خودشان آن را نصب و تنظیم کنند اما در این زمینه اطلاعاتی ندارند. به همین خاطر هایک ویژن در این مقاله می خواهد در مورد تنظیمات دوربین iP هایک ویژن با شما صحبت کند.

تنظیمات دوربین IP هایک ویژن

آموزش راه اندازی دوربین تحت شبکه هایک ویژن

معمولا افراد مبتدی برای راه اندازی دوربین های ip تحت شبکه به دنبال ساده ترین راه می باشند. می توان گفت ساده ترین روشی که با استفاده از آن می توان دوربین ip تحت شبکه را راه اندازی کرد راه اندازی از طریق نرم افزار می باشد. برای این نوع از راه اندازی به وسایل متفاوتی مانند: سیستم کامپیوتری، لپ تاپ و یک نرم افزار مناسب برای دوربین های مداربسته نیاز داریم. زیرا تنها از طریق این وسایل امکان استفاده از این گونه  دوربین های مداربسته وجود دارد. چون پیکربندی اولیه دوربین های مداربسته تحت شبکه ip هایک ویژن را تنها می توان از طریق رایانه انجام داد.

مهم ترین ابزار مورد نیاز برای راه اندازی دوربین تحت شبکه هایک ویژن

  • ابزار SADP: این نرم افزار یک ابزار مهم برای جستجوی دستگاه ها می‌باشد. زیرا به شما این امکان را می دهد که بتوانید تمام دستگاه های زیر شبکه را پیدا کنید و یک اطلاعات کلی از وضعیت دستگاه را در اختیار شما قرار می دهد. به احتمال زیاد نمی دانید چگونه این نرم افزار را دانلود کنید. بهتر است بدانید برای دانلود این نرم افزار تنها کافی است به صفحه دانلود هایک ویژن مراجعه کنید تا بتوانید به راحتی آن را دانلود کنید.
  •  نرم افزار IVMS-4200: این نرم افزار بهترین نرم افزاری است که می توان از آن برای راه اندازی دوربین تحت شبکه استفاده کرد. زیرا به گونه ای پیشرفته است که گاهی اوقات از آن به عنوان رابط وب و وسیله ای برای انتقال تصویر استفاده می کنند. این نرم افزار هم بر روی ویندوز و هم بر روی سیستم عامل مک قابل نصب و دسترسی است. برای دانلود این نرم افزار نیاز به پرداخت هزینه نیست و تنها با مراجعه به صفحه هایک ویژن می توانید آن را دانلود کنید. برای این که بتوانید دوربین ip هایک ویژن را راه اندازی کنید به هر دوی این نرم افزار ها نیاز دارید.

تنظیمات لپ تاپ برای راه اندازی دوربین IP تحت شبکه هایک ویژن

  1. بعد از نصب نرم افزارهای گفته شده در بالا بر روی لپ تاپ کافی است از طریق آداپتور به مودم متصل شوید.
  2. حال باید نرم افزار SADP را باز کنید. زیرا با این کار به راحتی می توانید وضعیت تمام دستگاه های متصل به شبکه شما را ببینید. از بین دستگاه های متصل دوربین خود را پیدا کنید.
  3. حال باید از چک باکس سمت چپ iD را تیک بزنید. با این کار یک صفحه باز می شود که تمام پارامتر های شبکه را می توانید به راحتی در آن مشاهده کنید.
  4. در این مرحله باید یک پسورد مناسب برای خود انتخاب کنید و بر روی گزینه activate کلیک کنید. تقریبا می توان گفت مراحل SADP تمام شده اند.
  5. بعد از تمام شدن مراحل بالا باید IVMS-4200 را باز کنید و در آن یک حساب کاربری ایجاد کنید. 
  6. بعد از ایجاد حساب کاربری دوربین خود را انتخاب و به تب وسط بکشید. 
  7. حال باید برروی Remote Configuration کلیک کنید سپس General را انتخاب کنید.
  8. بعد از انجام این کار آپلود و نصب تمام می شود و شما به تنظیمات دوربین دسترسی پیدا می کنید.

 

هایک ویژناپلیکیشن دوربین IP هایک ویژن

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که نرم افزار های موبایل برای تنظیم دوربین در نظر گرفته شده اند. اما بهتر است بدانید این تنها یک تصور اشتباه است. زیرا این گونه  از اپلیکیشن ها تنها به شما این امکان را می دهند که بتوانید بعضی از عملکرد های دوربین را مشاهده و آنها را کنترل کنید. ما در این جا یکی از بهترین اپلیکیشن های دوربین IP هایک ویژن را به شما معرفی کرده ایم.

استودیو EZVIZ

همانگونه که میدانید هایک ویژن برند بزرگی است و برندهای فرعی زیادی نیز دارد. یکی از برند های فرعی آن Ezviz می باشد. به همین خاطر یک رابطه و حمایت دو طرفه قوی بین هایک ویژن و Ezviz برقرار است. بنابراین می توان گفت که Ezviz Studio یک اپلیکیشن مناسب برای شما می باشد. این اپلیکیشن در واقع یک نرم افزار می باشد که در سطح ابتدایی کار می کند و بسیار رایج نیز می باشد. از آن می توانید برای دسترسی به مهم ترین عملکرد های دوربین مدار بسته استفاده کنید.

 همچنین بعد از نصب این نرم افزار می توانید تنظیمات همه دوربین های خود که در محوطه مورد نظر فعال هستند را از راه دور کنترل کنید. اما برای این که بتوانید از طریق دوربین این تنظیمات را کنترل کنید باید از طریق Ezviz Studio، IVMS یا برنامه Ezviz، Hik-connect و IVMS اقدام کنید.

بهتر است بدانید برای راه اندازی دوربین تحت شبکه هایک ویژن تنها باید از سیستم و لپ تاپ استفاده کنید. و گوشی های همراه تنها وسیله ای برای کنترل از راه دور می‌باشند نه وسیله ای برای راه اندازی.

هایک ویژن

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید