چیپ تصویر EX-View در دوربین مدار بسته

414 بازدید بدون دیدگاه
0
(0)
خواندن این مطلب

در کل چیپ تصویر EX-View در دوربین مداربسته یکی از انواع سنسور تصویر CCD بوده است. آن‌ها توسط شرکت SONY تولیدشده و روانه بازار شده است. این سنسورها دارای حساسیت بیشتری نسبت به نور داشته است. به‌طور کل ویژگی اصلی این سنسورها در حساسیت زیاد آن‌ها نسبت به نور مادون‌قرمز بوده است. این CCD ها فقط در دوربین‌های که باقابلیت دید در شب IR هستند مورداستفاده قرار خواهند گرفت. فناوری به‌کاررفته در دوربین مدار بسته  EX-View چیپ تصویر یک تکنولوژی اختصاصی از شرکت SONY هست. می‌توان گفت فتودیود ها در ساختار CCD دارای کارایی بهتری در تبدیل فوتون به الکترون داشته است. در کل وظیفه فتودیودها درواقع شناسایی نور را برعهده‌گرفته است. فتودیودها می‌توانند انرژی نورانی را به جریان الکتریکی تبدیل کند. هر فتودیود دیجیتالی یک پیکسل در تصویر است. می‌توان گفت هر فتودیودها دارای یک لنز میکروسکوپی بوده که وظیفه دریافت و متمرکز ساختن نور را بر عهده داشته است.

 عملکرد چیپ تصویر EX-View در دوربین‌های مداربسته

لازم به ذکر است که تولیدکنندگان تراشه NextChip و Eyenix تکنولوژی AHD یا Analog High Definition است. می‌توان اشاره داشت به‌عنوان یک فناوری جایگزین برای ذخیره‌سازی ارائه خواهد شد. همچنین انتقال و پخش تصاویر ویدئویی با آشکاری تصویر باکیفیت HD به بازار نظارت تصویری عرضه داده‌اند. به‌طور کل این تکنولوژی سبب شده تا رنگ‌ها بازتولید شده و تاری و پرش تصاویر از بین رفته باشد. همین‌طور تصویری با جزئیات بیشتر با استفاده از یک اسکن تولیدشده است. می‌توان گفت این دستگاه ضبط تصاویر با تمامی دوربین‌های آنالوگ سازگاری خواهد داشت. این دستگاه دارای یک نرم‌افزار CMS بوده است. در کل سازگار با انواع دوربین‌های آنالوگ تحت شبکه و AHD هست. آشکار بودن تصویر در تکنولوژی AHD کمتر از فناوری‌های SDI و TVI خواهد بود. شایان‌ذکر است که از دوربین‌های باکیفیت‌های (1080p، 720p، 960H) پشتیبانی خواهند کرد. به‌طور کل این تکنولوژی قادر به انتقال دادن تصویر با تأخیر زمانی نزدیک به صفر بر روی کابل کواکسیال در فاصله طولانی خواهد بود.

امتیازات و وجه ممیز استفاده از چیپ تصویر EX-View در دوربین‌های مداربسته

حسگر EX-View مناسب برای مکان‌هایی بوده که نیازمند نور IR برای ثبت تصاویر می‌باشند. می‌توان گفت از این نوع حس‌گرها بیشتر در فضاهای روباز استفاده می‌شود. به‌طور کل در آن هیچ‌گونه کنترلی بر روی نور در محیط وجود نداشته است مورداستفاده قرار خواهند گرفت. به‌طور مثال برای استفاده کردن در مکان‌هایی مانند کارخانه‌های بزرگ با تعداد دوربین بالا که تمام نقاط کارخانه نصب‌شده‌اند. در این مواقع نیازمند کاربرد تصاویری باکیفیت بالا در شب و در نور کم خواهد بود، بسیار مناسب می‌باشد. نباید این توقع را داشته باشد که حسگر EX-View می‌تواند تفاوت چشمگیری را در رزولوشن تصویر شما تولید کند. به‌طور مثال در رزولوشن (720TVL  ) در یک CCD معمولی و Exview CCD تفاوت کثیری وجود نداشته و هر دو جزئیات یکسانی را برای شما به نمایش خواهند گذاشت. منتها تنها تفاوت موجود آن‌ها تصاویری که توسط سنسور Exview ثبت‌شده دارای نویز کمتری در شرایط کم‌نور خواهند بود.

هم سنجی چیپ تصویر EX-View با دیگر فناوری‌ها در دوربین‌های مداربسته

می‌توان گفت چیپ تصویر EX-View در دوربین مداربسته یکی از انواع سنسور تصویر CCD بوده است. آن‌ها توسط شرکت SONY تولیدشده است. این سنسورها دارای حساسیت زیادتری نسبت به نور داشته است. در کل ویژگی اصلی این سنسور حساسیت زیاد آن‌ها نسبت به نور مادون‌قرمز خواهد بود. درواقع این CCD ها تنها در دوربین‌های باقابلیت دید در شب IR مورداستفاده قرار خواهند گرفت. با فناوری به‌کاررفته در چیپ تصویر EX-View یک تکنولوژی اختصاصی از شرکت SONY می‌باشد. می‌توان گفت در آن فتودیود ها در ساختار CCD دارای عملکرد بهتری در تبدیل فوتون به الکترون بوده است. در کل فتودیودها درواقع شناساگرهای نوری قادر است انرژی نورانی را به جریان الکتریکی تبدیل کند. می‌توان گفت که هر فتودیود دیجیتالی دارای یک لنز میکروسکوپی خواهد بود. درواقع وظیفه دریافت و متمرکز ساختن نور را بر عهده داشته است.

کاربردها استفاده از چیپ تصویر EX-View در دوربین‌های مداربسته

 مهم‌ترین واصلی‌ترین کاربرد چیپ تصویر EX-View  استفاده کردن در محیط‌های بازخواهد بود. می‌توان گفت در چنین محیط‌هایی نمی‌توان کنترل لازم و مناسب بر روی نور محیط را داشته باشید. به همین دلیل چیپ تصویر EX-View می‌تواند با استفاده از تکنولوژی های پیچیده و همچنین پیشرفته به‌کاررفته است. در کل بهترین گزینه جهت ثبت و ضبط تصاویر باکیفیت و شفاف خواهد بود.

 می‌توان اشاره داشت به یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که به دوربین‌های مداربسته دارای سنسور EX-View نیاز داشته است کارخانه‌ها هستند. اکثراً در قسمت‌های گوناگون فضای کارخانه‌ای دوربین‌های مداربسته‌ای نصب خواهد شد. تمام این سیستم اصلی در اتاق مدیریت اطلاعات اتصال داده می‌شود. لازم به ذکر است در این‌گونه فضاهایی اکثراً میزان نور در شب بسیار کم بوده است. بر این اساس کاربران برای برطرف کردن نیاز خود به تصاویر شفاف و روشن به چیپ تصویر EX-View در دوربین مداربسته احتیاج خواهند داشت.

 مهم‌ترین کاربرد دوربین‌های مداربسته‌ای که دارای چیپ تصویر EX-View بوده است. استفاده کردن در فضاهایی بسیار تاریک خواهد بود. می‌توان گفت در چنین فضاهایی اکثراً از نور مادون‌قرمز IR برای ثبت تصاویر استفاده می‌شود. در کل حساسیت این نوع حس گر به نور مادون‌قرمز باعث می‌شود با فنّاوری پیشرفته بهترین تصاویر را ثبت و ضبط کرد.

 استفاده بهینه از دوربین‌های مداربسته با چیپ تصویر EX-View

لازم به ذکر است که مهم‌ترین توصیه درباره انتخاب دوربین مداربسته برای منزل و فروشگاه چه مواردی میباشد. مواردی مانند میزان استفاده دوربین مداربسته برای بهره‌گیری حداقل سه الی پنج سال در نظر گرفته شود. همچنین لااقل دوربینی انتخاب کنید که تا سه سال به‌روز بوده باشد. همین‌طور کارایی عملیاتی داشته بتواند داشته باشد. به‌طور مثال دوربینی که کیفیت ضعیفی داشته باشد صد درصد تا دو سال بعد قادر به تصویربرداری مناسب افراد نخواهد داشت. شایان‌ذکر است که این مقاله در ارتباط به بررسی دوربین مداربسته به زبان ساده بوده است. همین‌طور برای افرادی بوده که آشنایی زیادی در این زمینه نداشته‌اند.

 

چیپ تصویر EX-View

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید