فناوری ویدیوی هوشمند دوربین مداربسته

فناوری ویدیوی هوشمند دوربین مداربسته

674 بازدید بدون دیدگاه
0
(0)
خواندن این مطلب

«کیفیت زندگی در بسیاری از شهرهای سراسر جهان تحت تأثیر ترافیک سنگین قرار گرفته است – هم از نظر تحرک شهروندان و هم مشکلات آلودگی هوا. برای کمک به مقابله با این چالش‌ها، بسیاری از شهرها به فناوری ویدیوی هوشمند دوربین مداربسته که بینش‌های بی‌درنگ را برای بهبود جریان ترافیک و به حداکثر رساندن ایمنی در جاده‌های شهری ارائه می‌کنند.

دوربین مدار بسته در سرتاسر جهان، بسیاری از شبکه های جاده ای شهری در حال حاضر اشباع شده اند. این باعث تاخیرهای طولانی برای رانندگان، افزایش ناامیدی و کاهش بهره وری می شود. همچنین به دلیل کیفیت پایین هوا، خطرات عمده ای برای سلامت عمومی ایجاد می کند. با هم، اثرات ترافیک بیش از حد بر کیفیت زندگی ساکنان شهرها و پایداری شهرها تأثیر منفی می گذارد.

طبق یک مطالعه از INRIX، ارائه‌دهنده پیشرو اطلاعات حمل و نقل، مسافران لس آنجلس بیش از 100 ساعت در سال در ترافیک در سال2017 هزینه کردند – بیش از هر شهر دیگری در جهان. علاوه بر این، ترافیک لندن برای رانندگان هزینه ای معادل 2,430 پوند (3,135 دلار آمریکا) برای هر یک، معادل بیش از 9.5 میلیارد پوند (12.3 میلیارد دلار) در کل شهر برای رانندگان دارد.

فناوری ویدیوی هوشمند دوربین مداربسته

یک دردسر بزرگ برای مقامات شهری

نیازی به گفتن نیست که ترافیک برای مدیران شهری به دردسر تبدیل می شود، به ویژه در شهرهایی که شهرنشینی سریع و رشد اقتصادی منجر به افزایش مالکیت وسایل نقلیه شده است.

برای یافتن راه‌حل‌های بلندمدت، مقامات شهری به دنبال ریشه‌ای ازدحام ترافیک هستند. در هنگ کنگ، کمیته مشاوره حمل و نقل این شهر گزارشی را منتشر کرد که برترین‌ها را شناسایی کرد. سه دلیل ترافیک بیش از حد اینها عبارتند از: «وسایل نقلیه زیاد در جاده‌ها»، «پارکینگ غیرقانونی»، و «عملکرد زیاد جاده‌ای» – همه عواملی که به شدت در ایجاد ترافیک در شهرهای سراسر جهان نقش دارند.

چگونه فناوری دوربین مداربسته می تواند کمک کند

در بسیاری از شهرها، ساخت ظرفیت جاده های جدید یک گزینه نیست – چه به دلیل فضای موجود، اختلال در فعالیت های اقتصادی یا محدودیت های بودجه. در این شرایط، مقامات شهری به دنبال دوربین مدار بسته هایک ویژن هستند تا سفرهای مردم را سریع‌تر و ایمن‌تر کنند.

در مجموعه فناوری‌های کاهش ترافیک موجود، آخرین نسل فناوری ویدیو استفاده شده است. به طور خاص، نوآوری در هوش مصنوعی (AI) و یادگیری عمیق، نظارت ویدئویی استاندارد را با ویژگی‌هایی تغییر داده است که به اپراتورها در مورد مسائل ترافیکی در زمان واقعی هشدار می‌دهد. این به آن‌ها اجازه می‌دهد فوراً برای پاک نگه داشتن خطوط و جریان یافتن ترافیک اقدام کنند.

سه راه حل با فناوری ویدیوی هوشمند  دوربین مداربسته برای شهرهای آزاد

راه‌حل‌های ویدیویی نسل بعدی در حال حاضر به مقامات شهری کمک می‌کنند تا ازدحام را کاهش دهند و در زمان صرفه‌جویی زیادی برای رانندگان ایجاد کنند. این نمونه ها عبارتند از:

1) راهنمای ترافیک 

این نوع راه حل از دوربین های نصب شده در تقاطع های اصلی برای نظارت و گزارش جریان ترافیک در زمان واقعی استفاده می کند. این با مشاهده مداوم جریان خطوط ترافیکی و شمارش وسایل نقلیه در مناطق مشخص جاده کار می کند. سپس داده‌ها به مراکز کنترل مدیریت ترافیک فرستاده می‌شوند، جایی که اپراتورها می‌توانند ترافیک در سراسر شهر را مشاهده کنند و اقدامات مناسب را برای سرعت بخشیدن به جریان ترافیک انجام دهند.

این نوع راه‌حل همچنین می‌تواند اطلاعات ازدحام را برای رانندگان در هر تقاطع نشان دهد و به آنها کمک کند زمان رسیدن خود را پیش‌بینی کنند و – اگر تاخیر جدی یا مداوم باشد – مسیرهای جایگزین یا گزینه‌های سفر را انتخاب کنند. .

2) کنترل سیگنال ترافیک

راه‌حل‌های کنترل سیگنال ترافیک به چراغ‌های راهنمایی اجازه می‌دهد تا با هم هماهنگ شوند تا ترافیک تا حد امکان آزادانه جریان داشته باشد. آن‌ها داده‌های ترافیکی را از سیستم‌های هدایت ترافیک مصرف می‌کنند تا بفهمند ترافیک در چه نقطه‌ای در حال افزایش است. سپس، آنها چراغ‌های راهنمایی را برای یکنواخت کردن جریان ترافیک هماهنگ می‌کنند، و باعث کاهش ناامیدی رانندگان می‌شوند و نیاز به مداخله دستی پلیس راهنمایی و رانندگی را در زمانی که ترافیک در یک جهت ایجاد می‌شود، از بین می‌برند.

3) اجرای ترافیک

در بسیاری از موارد، ازدحام ترافیک ناشی از استفاده غیرقانونی یا غیرمسئولانه از جاده، از جمله پارک غیرقانونی و استفاده از خطوط اتوبوس است. با راه حل های ویدئویی اجرای ترافیک مانند تشخیص رانندگی در مسیر اشتباه، دورهای غیرقانونی و تشخیص پارک غیرقانونی، این نوع حوادث را می توان به طور خودکار شناسایی کرد. این به اپراتورهای مراکز کنترل ترافیک اجازه می‌دهد تا به مقاماتی که می‌توانند در زمان واقعی برای بهبود ایمنی عمومی و پاسخگویی رانندگان اقدام کنند، هشدار دهند.

آینده ای بهتر برای شهرهای شلوغ با دوربین مداربسته

با توجه به اینکه مدیریت ترافیک شهری اکنون در دستور کار اکثر مقامات شهری قرار دارد، بهترین دوربین مداربسته چراغ امید است. با نظارت بر ترافیک در زمان واقعی، این نوع راه‌حل‌ها به مقامات شهری اجازه می‌دهند تا اقدامات فوری برای رفع تنگناها انجام دهند از جمله کاهش ناامیدی رانندگان، کاهش بهره‌وری از دست رفته و بهبود کیفیت هوای شهری. به‌علاوه، تشخیص بی‌درنگ حادثه به بهبود استانداردهای کلی رانندگی کمک می‌کند، که در نهایت تعداد تصادفات را کاهش می‌دهد و جان انسان‌ها را نجات می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت نصب دوربین مداربسته هایک ویژن با راه حل های ویدیویی جدید، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، لطفاً با ما تماس بگیرید.

فناوری ویدیوی هوشمند دوربین مداربسته

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید