فریم بر ثانیه یا fps در دوربین مداربسته

412 بازدید بدون دیدگاه
0
(0)
خواندن این مطلب

فریم بر ثانیه یا FPS در دوربین مداربسته رابطه بسیار نزدیکی با کیفیت تصاویر دارد. زیرا معمولا تعداد تصاویر در هر ثانیه از فیلم توسط فریم های دوربین مداربسته مشخص می شود. این ویژگی در دوربین های مداربسته کارایی بسیار زیادی دارد. زیرا کیفیت تصویر در دوربین های مداربسته اهمیت زیادی دارد و افراد همیشه به دنبال تهیه دوربینی هستند که کیفیت تصاویر ذخیره شده آن بالا باشد.

اهمیت فریم بر ثانیه در دوربین مداربسته و تاثیر آن بر کیفیت تصاویر

همانگونه که میدانید کیفیت تصاویر در دوربین های مداربسته به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم ترین این عوامل فریم بر ثانیه می باشد. معمولا تعداد فریم هایی که توسط دوربین مداربسته ضبط می شوند مشخص می کنند که هر فیلم از چند تصویر ثابت تشکیل شده است. در رابطه با تاثیر این مورد بر تصویر بهتر است بدانید هر چقدر میزان فریم بر ثانیه ها در هنگام اجرای تصویر بیشتر باشد حرکت تصاویر روان تر می شود. به همین خاطر بهتر است قبل از اقدام به خرید دوربین مداربسته حتما میزان فریم بر ثانیه های آن را بدانید. سپس اقدام به خرید آن بکنید.
مقایسه سرعت فریم بالا و پایین در دوربین های مداربسته و مزایا و معایب هرکدام اگر در دوربین های مداربسته فریم بر ثانیه به صورت نرخ های مختلفی تنظیم شود. در هر نرخ کیفیت تصاویر با هم تفاوت دارد.

برای مثال:
اگر با نرخ پایین تنظیم شود. جزئیات تصویر به خوبی نشان داده نمی شوند. بنابراین این حالت معایب زیادی دارد. زیرا گاهی اوقات نیاز است که تصاویر با جزئیات کامل نمایش داده شوند برای مثال: ممکن است در یک طلافروشی یک سرقت صورت بگیرد و در آن افراد مختلفی دخیل باشند که همین امر موجب شود. که بر اثر اختلاف سارقان فردی نیز به قتل برسد. برای تشخیص قاتل و نوع اسلحه نیاز است که جزئیات تصویر به خوبی نمایش داده شوند و اگر نرخ فریم های دوربین پایین باشد این امکان وجود ندارد.
اما اگر دوربین با نرخ بالا تنظیم شود. معمولا جزئیات تصاویری که در در آن ذخیره می شوند به خوبی نمایش داده می شوند. گاهی اوقات همین ویژگی باعث می شود معما های بزرگ به راحتی حل شوند. زیرا دوربین های مداربسته از هر لحظه تصویر ثبت می کنند. همچنین بهتر است بدانید که نرخ فریم بر تصویر آهسته نیز تاثیر زیادی دارد. یعنی اگر شما بخواهید بخشی از یک فیلم و تصاویر را به صورت آهسته مشاهده کنید حتما باید نرخ فریم آن بالا باشد. زیرا اگر در حالت آهسته نرخ فریم پایین باشد تصاویر تار نمایش داده می شوند و پرش پیدا می کنند.

فریم بر ثانیه یا fps در دوربین مداربسته

فریم بر ثانیه یا fps

تاثیر سرعت فریم بر ثانیه بر عملکرد ضبط و پخش دوربین های مداربسته

تاثیر سرعت فریم بر ثانیه زمانی اهمیت پیدا می کند که ما قصد داشته باشیم سرعت ضبط تصاویری که در دوربین مداربسته ذخیره می شوند را با چشم انسان مقایسه کنیم. معمولا سرعت تصاویر ثبت شده توسط چشم انسان۱۰ثاییه است. یعنی چشم انسان تا ده ثانیه نمی تواند هیچ تغییری را در تصاویر متحرک تشخیص دهد. به همین خاطر معمولا سرعت تصویر را در دوربین های مداربسته با چشم انسان مقایسه می کنند‌. گاهی اوقات احساس می شود که سرعت تصاویر متحرک ۱۰ثانیه ای با سرعت تصاویر ۳۰ثانیه ای با قابلیت فریم بر ثانیه برابر است.نحوه تنظیم سرعت فریم بر ثانیه در دوربین های مداربسته بر اساس نیاز های مختلف معمولا تنظیم سرعت فریم بر ثانیه در دوربین های مداربسته بهتر است که به صورت دستی انجام شود. به همین خاطر ما در این جا بعضی از مهم ترین نکات مربوط به آن را برای شما بیان کرده ایم.

فریم بر ثانیه یا fps در دوربین مداربسته

پهنای باند شبکه

اگر میخواهید فیلم شما حجم کمی داشته باشد. باید در زمان واقعی که فیلم ثبت می شود بلافاصله در دستگاه بارگذاری شود. زیرا اگر بخواهید برای فیلم یک محدوده فریم خاص در نظر بگیرید هم حجم فیلم افزایش پیدا می کند و هم به پهنای باند بیشتری نیاز دارید. به همین خاطر توصیه می شود قبل از این که فیلم را بارگذاری کنید ابتدا پهنای باند خود را به خوبی بررسی کنید و بعد از انجام این کار اقدام به بارگذاری تصاویر بکنید.

تشخیص حرکت

دوربین های مداربسته دارای قابلیت های متفاوت و مختلفی هستند که یکی از آن ها تشخیص حرکت است. بعضی از دوربین های مداربسته به گونه ای ساخته شده اند که به صورت خودکار قابلیت تشخیص حرکت را دارند. برای این گونه از دوربین ها باید تعداد فریم های تصاویر به صورت کم تنظیم شوند. زیرا این کار باعث می شود که تاثیر ضریب فریم در پهنای باند شبکه کمترشود‌. با وجود این قابلیت تنها زمانی به فریم نیاز داریم که حرکتی در تصور صورت بگیرد.
آیا در همه دوربین های مداربسته باید نرخ فریم بر ثانیه بالا باشد؟
به احتمال زیاد این سوال برای شما پیش خواهد آمد که آیا در تمام دوربین های مداربسته نیاز است که نرخ فریم بر ثانیه بالا باشد. در جواب این سوال بهتر است بدانید. تنها زمانی که شما میخواهید دوربین را در یک مکان بگذارید که نیاز به ثبت تصاویر با جزئیات بالا است باید نرخ فریم بر ثانیه دوربین شما بالا باشد. در سایر موقع حتما نیاز نیست که نرخ فریم بر ثانیه بالا باشد. زیرا نیاز به ثبت تصاویر با جزئیات بالا نیست.

 

فریم بر ثانیه یا fps در دوربین مداربسته

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید