فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت  DVR

685 بازدید بدون دیدگاه
3
(1)
خواندن این مطلب

در سال های اخیر، صنعت نظارت تصویری دستخوش یک انقلاب بزرگ شده است. این تغییرات باعث شده تا نصب دوربین مداربسته اهمیت و ضرورت بیشتری پیدا کند. در حال حاضر هر یک از ما سعی می کنیم با سیستم های دوربین مداربسته، محیط اطراف خود را زیر نظر داشته باشیم تا بتوانیم با دقت بیشتری از جزئیاتی که در محیط اطراف ما رخ می دهد، مطلع شویم. یکی از اجزای کلیدی یک سیستم نظارت تصویری DVR یا NVR است. به طور کلی انتخاب و خرید دستگاه DVR به عوامل مختلفی ارتباط دارد که یکی از این عوامل قیمت آن است. در این مقاله قصد داریم به فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت DVR اشاره کنیم.

عوامل موثر بر قیمت DVR

قیمت DVR یکی از شاخص های اصلی خرید دوربین مدار بسته و دستگاه ذخیره سازی است. عوامل بسیاری بر قیمت دستگاه DVR از جمله برند، وضوح، ضمانت، عملکرد و فناوری، می تواند تأثیر بگذارند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در حالت کلی می توان فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت DVR را به موارد زیر خلاصه کرد:

نام تجاری:

همانطور که همه می دانیم دنیای دوربین مداربسته مملو از انواع برندهای مختلف است که هر کدام با قیمت متفاوتی به فروش می رسند. هر چه برند مشهورتر باشد، قیمت محصول نیز بالاتر است. برندهای معتبر اغلب برای طراحی و تولید محصولات خود پول زیادی را خرج می کنند و به تبع آن قیمت محصولات خود را نیز افزایش می دهند. بنابراین برند یکی از عوامل موثر بر قیمت دستگاه DVR است. 

ضمانتنامه:

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت DVR، گارانتی محصول است. محصولاتی که خدمات گارانتی داشته باشند با قیمت بالاتری به فروش می رسند. بنابراین، هنگام خرید، ارزان بودن را تنها معیار ارزیابی قرار ندهید بلکه به گارانتی آن نیز توجه داشته باشید چرا که بسیاری از شرکت ها محصولات تقلبی و یا خدمات ناامن را به کاربران ارائه می دهند. چنانچه پس از خرید، خطایی در عملکرد این محصولات رخ دهد، هیچ شرکتی مسئولیت رفع ایراد را ندارد و کاربران باید هزینه زیادی را برای رفع مشکل صرف کنند. بنابراین توصیه می شود محصول مورد نظر را از شرکت های معتبر ارائه دهنده خدمات گارانتی، خریداری کنید.

فناوری:

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت DVR ، فناوری است. صنعت نظارت تصویری مطابق با انتظارات و نیازهای کاربران، رشد و تکامل می یابد. اولین فناوری نظارت تصویری، آنالوگ بوده است. تصاویر دوربین های آنالوگ کیفیت تصویر خوبی نداشتند. با گذشت زمان، فناوری های AHD، CVI، TVI و IP وارد بازار شدند. این فناوری های جدید توانایی بیشتری دارند و تصاویری با وضوح و کیفیت بالاتر ارائه می دهند، بنابراین محصولات با این فناوری های جدید با قیمت های بسیار بالاتری نسبت به محصولات آنالوگ به فروش می رسند. محصولات AHD همچنین قیمت کمتری نسبت به CVI، TVI و IP دارند، در حالی که هزینه فناوری IP بیشتر از سایرین است.

عملکرد و ویژگی ها:

در صنعت نظارت تصویری، هر چه یک محصول دارای ویژگی های بیشتری باشد، قیمت بالاتری نیز دارد. این ویژگی ها عبارتند از: رزولوشن، تعداد کانال‌ها، تعداد هارد دیسک ها، پشتیبانی از ورودی و خروجی صدا، آلارم‌ها، پشتیبانی از قابلیت‌های هوشمند، تشخیص چهره، ضبط فیلم و … . از طرفی دستگاه های DVR در 4، 8، 16، 32 و گاهی 64 کانال موجود هستند. هر چه تعداد کانال ها بیشتر باشد قیمت این محصولات بیشتر می شود. قابلیت دیگری که بر قیمت دستگاه های ذخیره سازی تاثیر می گذارد، امکان رمزگشایی و ارسال تصاویر در رزولوشن ها و فریم های مختلف است.

سخت افزار:

از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت DVR، سخت افزار محکم و قدرتمند است. مهندسان و کارشناسان در هنگام طراحی سخت افزار محصولات و برندهای حرفه ای، همواره سعی می کنند اصول استاندارد را رعایت کنند تا ولتاژها و نوسانات قطعات کمترین آسیب را به دستگاه ذخیره ساز یا دوربین وارد کند. بنابراین طراحی سخت افزار بر قیمت DVR تاثیر مستقیمی دارد.

نرم افزار:

نرم افزار دستگاه ذخیره سازی نیز یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت DVR است که نقش مهمی در ارائه قابلیت های آن دارد. شرکت های دوربین مداربسته همواره در تلاش هستند تا با انتشار نسخه های به روز شده جدید و همچنین سهولت استفاده از منوی دستگاه، ویژگی های جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهند.

پشتیبانی از خروجی های تصویر:

همچنین یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت DVR پشتیبانی از خروجی ها است. همانطور که می دانیم یک دستگاه DVR شامل خروجی های ویدئویی مختلفی است که می توان به AVI، VGA و HDMI اشاره کرد. دستگاه های قدیمی فقط خروجی های AVI و VGA داشتند اما با پیشرفت تکنولوژی و طراحی های جدید دستگاه های جدیدی با قابلیت HDMI طراحی شدند که بر قیمت آن ها تاثیر گذاشت. تصاویر خروجی HDMI کیفیت و وضوح بالاتری نسبت به VGA دارند که باعث محبوبیت بسیار بیشتر در بین کاربران و مصرف کنندگان شده است. 

نوع دوربین:

اینکه چه نوع دوربینی را برای خرید انتخاب می کنید بر هزینه نصب دوربین مداربسته تاثیر زیادی دارد. قیمت دوربین ها از ارزان قیمت تا گران قیمت متفاوت است. دوربین‌های گران‌تر در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه های شما خواهند شد. دوربین‌هایی مانند Fish-Eye و PTZ  می‌توانند ناحیه‌ای بسیار بزرگ‌تر از یک دوربین ثابت را کنترل کنند، بنابراین نیاز به دوربین‌های متعدد و سیم‌کشی بیش از حد نخواهد بود. دوربین‌های بی‌سیم قیمت بالاتری نیز دارند، اما باز هم نیاز به سیم‌کشی کمتری دارند و نصب آن‌ها راحت‌تر است.

مانیتورها:

از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت DVR می توان به مانیتورها اشاره کرد. مانیتورهایی که به آنها نیاز خواهید داشت بستگی به عملکرد و نیاز شما، متفاوت خواهند بود. اگر شما یک کسب و کار کوچک با تعداد انگشت شماری کارمند هستید و هدف شما از نظارت دوربین مدار بسته، نظارت بر بهره وری کارکنان است، یک مانیتور ارزان قیمت و کوچک می تواند نیاز شما را برطرف کند اما  اگر نیاز به نظارت بر فضاهای متعدد دارید، باید بر روی فناوری چند صفحه ‌نمایش، سرمایه‌گذاری کرده و از مانیتورهای با وضوح بالاتر استفاده کنید. هزینه مانیتورهای شما به ویژگی های آن بستگی دارد، به طوری که یک مانیتور تک صفحه ای ارزان تر از مانیتور چند صفحه ای است.

نصب و راه اندازی:

از جمله فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت DVR طریقه نصب و راه اندازی دوربین ها است که ممکن است برای حالت های مختلف، متفاوت باشد. اگر دستگاه هایی که خریداری کرده اید، از کیفیت بالایی برخوردار باشند و از برندهای گران تر برای سیستم خود بهره گرفته باشید باید هزینه نصب و راه اندازی بیشتری را پرداخت کنید چرا که نصب محصولات گران تر، قیمت بالاتری نسبت به محصولات ارزان تر دارد. 

در اینجا به برخی فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت DVR اشاره کردیم. همانطور که گفتیم عوامل مختلفی مانند رزولوشن، کیفیت، گارانتی، برند، تکنولوژی، تعداد کانال ها و … بر قیمت دستگاه DVR تاثیر می گذارند. هر چه یک محصول دارای ویژگی های بیشتری باشد، قیمت آن نیز بالاتر است و از طرف دیگر هزینه نصب و راه اندازی آن نیز بیشتر خواهد شد.

در این مقاله سعی کردیم در مورد فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت DVR صحبت کنیم و به برخی از نکات پیرامون آن اشاره ای داشته باشیم. بیان کردیم که داشتن یک سیستم با کیفیت و قدرتمند، نیاز به هزینه بالا دارد. هرچه هزینه بیشتری را برای راه اندازی سیستم دوربین مداربسته خود داشته باشید، به همان اندازه از امکانات بهتر و با کیفیت تری برخوردار خواهید شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید