علت پرش تصویر دوربین مداربسته

2,080 بازدید بدون دیدگاه
4.6
(5)
خواندن این مطلب

دلیل از دست دادن تصویر می تواند به دلایل مختلفی باشد:

1- نوسانات ولتاژ

زمانی که ولتاژ ورودی دوربین مداربسته کم باشد یا جریان نوسان داشته باشد، تصویر روی مانیتور می پرد یا سوسو می کند. سوسو زدن دوربین مشکلی است که ضبط تصاویر را مختل می کند. فرقی نمی کند دوربین مداربسته چه برندی باشد و چه ویژگی هایی دارد. مشکل سوسو زدن و پرش تصویر در دوربین مدار بسته به محیط و نوسانات ولتاژ رخ می دهد.

2- تابش مستقیم نور به دوربین مداربسته

هنگامی که یک دوربین مداربسته در معرض یک منبع نور مستقیم قرار می گیرد، یا زمانی که نور از یک سطح صیقلی به دوربین منعکس می شود، تصویر از دوربین می پرد. برای حل این مشکل باید محل قرارگیری دوربین را تغییر دهید. در غیر این صورت، فرکانس دوربین باید مطابق و با فرکانس نور تنظیم شود (50 هرتز در اروپا یا 60 هرتز در آمریکا). در این حالت، روشنایی تصویر را در دوربین تغییر دهید تا مشخص شود در چه نقطه ای سوسو زدن (یا پرش تصویر) کاهش می یابد. همچنین در صورت امکان می توانید نور مستقیم را کاهش و تنظیم کنید. اگر راه حل های ارائه شده کار نمی کنند، اگر دوربین دارای چشم خودکار است، بهتر است این عملکرد را فعال کنید. اما اگر عملکرد بالا آمدن خودکار ندارد، می توانید از یک پوشش شفاف روی دوربین برای کاهش انتقال نور استفاده کنید.

علت پرش تصویر دوربین مداربسته

3- مشکل کابل مدار بسته

به یاد داشته باشید که هر چه طول کابل یا کابل بیشتر باشد، احتمال اعوجاج و پرش تصویر بیشتر است. به همین دلیل، مطمئن شوید که کابل ها از طول مناسبی برخوردار باشند. در صورت پرش، کابل ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پاره، پوسیده یا پاره نشده اند.

4- مشکل برق دوربین

یکی از دلایل پرش تصویر دوربین می تواند مربوط به برق باشد. بنابراین، برای جلوگیری از پرش تصویر، از منبع تغذیه با کیفیت و بدون وقفه استفاده کنید.

5- محل نصب دوربین مداربسته

محل نصب دوربین ممکن است بر پرش تصویر تاثیر بگذارد. برای مثال، اگر مکانی که دوربین در آن قرار دارد خیلی داغ باشد، ممکن است تصویر بپرد.

6- وجود میدان مغناطیسی در نزدیکی دوربین مداربسته

وجود میدان مغناطیسی، مانند آهنربا یا چیز دیگری، ممکن است باعث پرش تصویر و کاهش کیفیت تصویر شود.

7- کانکتورهای BNC

علت پرش تصویر ممکن است مربوط به کانکتور نظارت تصویری از جمله کانکتور BNC باشد. بنابراین سعی کنید همیشه در هنگام انتخاب و خرید بانک ماهی و سایر لوازم جانبی دوربین مداربسته از مواد با کیفیت استفاده کنید.

8- FPS یا نرخ فریم دوربین پایین

تعداد فریم هایی که دوربین در هر ثانیه پشت سر هم ثبت می کند فریم در ثانیه یا FPS نامیده می شود. اگر FPS دوربین مداربسته پایین باشد، چند ثانیه یا چند لحظه از تصویر جسم پرسرعت ضبط نمی شود. در این حالت، تکه‌هایی از تصویر قبلی ممکن است هنگام حرکت با سرعت بالا، تصویر فعلی را همراهی کنند. به عبارت دیگر، این موضوع باعث می شود که دوربین امنیتی شما رنگ را در تصویر حفظ کند. به عنوان مثال، در مقابل یک دوربین امنیتی که اگر دست خود را تکان دهید، FPS پایینی دارد. یک هاله شبح مانند را در پشت تصویر دست خود خواهید دید. همانطور که قبلا ذکر شد، دلیل این امر نرخ فریم پایین یا FPS است.

علت پرش تصویر دوربین مداربستهرفع مشکل FPS

نرخ فریم را می توان در هر دو دوربین EP و Turbo HD تنظیم کرد، اما این تغییرات محدود است. تغییرات FPS متناسب با تجهیزات مورد استفاده در دوربین امنیتی است. بنابراین، کارخانه ای که هر مدل دوربین امنیتی را تولید می کند، بسته به تجهیزات مورد استفاده، حداکثر نرخ فریم را دارد. بنابراین، هنگام تنظیم نرخ فریم، نمی توانید آن را بیشتر از مقدار محاسبه شده افزایش دهید، اما می توانید آن را کاهش دهید.

 

 

لطفا توجه داشته باشید که با افزایش نرخ فریم، کیفیت تصویر نیز بهبود می یابد. در نتیجه، ظرفیت ذخیره سازی تصویر افزایش می یابد. به همین دلیل، گاهی اوقات نرخ فریم را در لحظات کمتر مهم پایین می آورند تا تصاویر ضبط شده فضای کمتری را اشغال کنند.

البته لازم به ذکر است که هر چه نرخ فریم دوربین های امنیتی بالاتر باشد کیفیت تصویر بهتر و قیمت بالاتری دارد. دستگاه هایی با پردازنده های قدرتمند که می توانند از این تصاویر پشتیبانی کنند نیز مورد نیاز است.

علت پرش تصویر دوربین مداربسته

کیفیت تصویر یکی از الزامات اصلی هنگام نصب نظارت تصویری است. اگر دوربین امنیتی نصب کرده اید و تصویر واضحی ندارید، نصب دوربین چندان مفید نیست. ضمانت‌های امنیتی نظارت به قابلیت اطمینان دوربین و کیفیت ویدیویی که آن تولید می‌کند بستگی دارد. اما رویدادهایی مانند سرریز ویدئو در دوربین امنیتی لزوماً نشان دهنده کیفیت دوربین نیست. افتادن یا سوسو زدن تصویر دوربین مداربسته رایج است.

سوسو زدن دوربین های مدار بسته ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. دلیل پرش می تواند مواردی مانند تداخل، نصب نامناسب، قطعی سخت افزار یا برق یا شرایط محیطی باشد. یکی دیگر از دلایل رایج این مشکل، برق ناکافی دوربین است که ناشی از خطای طراحی و نصب است. همچنین می تواند به دلیل قرار گرفتن دوربین در معرض نور مستقیم ایجاد شود. این نور می تواند از سطح صیقلی، فلزی یا شیشه ای به سمت دوربین منعکس شود. تصاویر در سیستم های امنیتی مهم هستند زیرا چیزی به اندازه سوسو زدن می تواند جزئیات مهم را پنهان کند. این مشکلات برای هر سیستمی ممکن است رخ دهد. حتی اگر از تجهیزات پیشرفته تولید کنندگان نظارت تصویری محبوب استفاده می کنید. بسیاری از این مشکلات صرفاً نشانه ای از تنظیمات اشتباه و پیکربندی نادرست هستند.

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

راهکارهای فروشگاهی
راهکار های حمل و نقل
راهکار هابرای امنیت شهری
بررسی کلی کنترل ترافیک
راهکار نظارت تصویری بیمارستان ها
نصب دوربین مدار بسته در مهد کودک
بررسی کلی نظارت تصویری در محیط آموزشی

 

علت پرش تصویر دوربین مداربسته

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید