مدت زمان ضبط دوربین مداربسته

مدت زمان ضبط دوربین مداربسته چقدر است؟

789 بازدید بدون دیدگاه
0
(0)
خواندن این مطلب

نظارت بر مردم با استفاده از دوربین مدار بسته در بسیاری از مناطق در سراسر جهان صورت می گیرد. اخیراً فناوری دوربین مدار بسته با تغییر به سمت محصولات و سیستم‌های مبتنی بر اینترنت و سایر پیشرفت‌های تکنولوژیکی افزایش یافته است. سیستم‌های دوربین مدار بسته قدیمی‌تر از نمایشگرهای سیاه و سفید کوچک و با وضوح پایین استفاده می‌کردند. نمایشگرهای دوربین مداربسته مدرن می‌توانند تصاویر رنگی و با وضوح بالا و همچنین قابلیت زوم کردن روی یک تصویر یا ردیابی چیزی (یا شخصی) را داشته باشند. حال این سوال پیش می آید که مدت زمان ضبط دوربین مداربسته چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال بیایید به برخی از اهداف این نوع دوربین ها اشاره کنیم:

  • حفظ امنیت محیطی در مناطق و تاسیسات با امنیت متوسط تا بالا.
  • مشاهده رفتار زندانیان و بیماران خطرناک در مراکز درمانی.
  • نظارت بر ترافیک.
  • نظارت بر مکان هایی که برای انسان خطرناک است، به عنوان مثال، محیط های صنعتی پرتوزا یا سمی.
  • امنیت ساختمان و محوطه.
  • به دست آوردن یک ضبط بصری از فعالیت ها، در شرایطی که برای حفظ امنیت یا کنترل ها امری ضروری است (مثلاً در عملیات برش یا مرتب سازی الماس، در بانک ها، کازینوها یا فرودگاه ها).
  • با توجه به این مطالب می توان در مورد زمان بندی ضبط دوربین بیشتر صحبت کرد چرا که بنا به شرایط خاص و موارد استفاده از دوربین ها زمان های مختلفی برای ضبط تصاویر و فیلم ها نیاز است.

مدت زمان ضبط دوربین مداربسته

هایک تجارت نمایندگی رسمی دوربین هایک ویژن در ایران

عواملی که ظرفیت ذخیره دوربین مداربسته را تعیین می کند

همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم عواملی که ظرفیت ذخیره دوربین مداربسته را تعیین می کند، می تواند گوناگون باشد. در اینجا باید از خودمان بپرسیم که مدت زمان ضبط دوربین مداربسته چقدر است؟ و بر اساس نیازی که برای آن وجود دارد، حافظه خارجی یا هارد اکسترنال برای ذخیره سازی اطلاعات تهیه کنیم. از طرفی اگر تعداد دوربین های ما زیاد یا کم باشد به همان اندازه میزان حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات باید بیشتر یا کمتر در نظر گرفته شود. از عوامل دیگر می توان به کیفیت ذخیره سازی تصاویر و فیلم ها اشاره کرد. مسلماً هر چه کیفیت تصاویر بالاتری را نیاز داشته باشیم باید از حافظه بیشتری استفاده کنیم.
از طرف دیگر تعداد هاردهایی که برای ذخیره سازی به کار گرفته می شوند نیز از جمله عواملی هستند که در ظرفیت دوربین مداربسته اثر می گذارند. حالت های مختلفی برای ضبط تصاویر وجود دارد که ممکن است در حالت حرکت اجسام عمل ضبط انجام شود و یا در حالت کلی صورت گیرد که انتخاب هر کدام می تواند در انتخاب میزان ظرفیت ضبط دوربین ها تاثیر داشته باشند. از طرف دیگر تعداد فریم در ثانیه نیز از عوامل دیگر آن می تواند محسوب شود.

حجم و تعداد هارد

حال به هر یک از این عوامل خواهیم پرداخت تا بفهمیم مدت زمان ضبط دوربین مداربسته چقدر است؟ ابتدا به حجم و تعداد هارد توجه می کنیم. از آنجایی که دستگاه های ضبط دوربین های مداربسته، DVR و NVR هستند و چون این دستگاه ها حافظه داخلی ندارند، بنابراین برای ضبط در دوربین های مداربسته از هاردهای خارجی یا اکسترنال استفاده می کنند. هاردها در حجم ها و حافظه های متنوعی در بازار وجود دارند و بنا به شرایط و نیاز شما، از حجم های مختلفی از آن می توان برای ضبط در دوربین های مداربسته، استفاده کرد. البته اگر چند هارد داشته باشید نیز به حجم نهایی آن افزوده می گردد و این خود عاملی است تعیین کننده بر مدت زمان ضبط دوربین مدار بسته.

تعداد دوربین ها

هر چه تعداد دوربین ها بیشتر باشد بنابراین میزان تصاویر و فیلم هایی که دریافت می گردد نیز بیشتر می شود و این خود عامل دیگری است که می تواند بر ظرفیت مورد نیاز ما برای ضبط در دوربین های مداربسته تاثیر بگذارد. بنابراین باید پرسید با این توصیفات، مدت زمان ضبط دوربین مداربسته چقدر است؟ مسلماً هر چه تعداد دوربین ها بیشتر باشد مدت زمان ضبط نیز باید بیشتر شود تا همه تصاویر و فیلم ها ضبط گردند.

مدت زمان ضبط دوربین مداربسته

کیفیت دوربین ها

تصاویر دوربین های مداربسته با کیفیت های مختلفی ارائه می گردد. HD، Full HD و 4K از جمله کیفیت های این تصاویر هستند. همانطور که می دانید هر چه کیفیت دوربین ها و تصاویر آنها بیشتر باشد یعنی تصاویر Full HD و 4K، در این صورت مدت زمان بیشتری برای ضبط لازم است. بنابراین بهتر است کیفیتی را برای دوربین خود انتخاب کنید که هم تصاویر واضحی به شما تحویل دهند و هم مدت زمان ضبط تصاویر زیاد نشود.

حالت ضبط

دوربین های مداربسته در حالت های مختلف می توانند عمل ضبط تصاویر و فیلم ها را انجام دهند. یکی از این حالت ها همان حالت معمول است، یعنی در هر لحظه و به صورت مداوم عمل ضبط تصاویر انجام می گیرد. اما در دوربین های مدار بسته مدرن یک قابلیت وجود دارد که می توانند تصاویر متحرک را تشخیص دهند. در این حالت فقط زمانی ضبط تصاویر انجام می شود که جسمی از کنار دوربین عبور کرده باشد. در حالت اول حجم بسیار بالایی برای ضبط لازم است در حالیکه در حالت دوم فقط زمانی که یک جسم متحرک از کنار دوربین حرکت می کند، ذخیره سازی تصاویر انجام می شود و این باعث می شود تا حجم زیادی برای ذخیره سازی تصاویر اشغال نگردد و به تبع آن مدت زمان ضبط تصاویر نیز کمتر شود.

تعداد فریم در ضبط

عموماً برای ایجاد یک فیلم، تعداد 25 فریم را کنار هم قرار می دهند تا یک ثانیه از فیلم را بسازند. اما در تنظیمات اولیه دوربین ها می توان این تعداد را به 15 رساند و از کیفیت 15 فریم بر ثانیه استفاده کرد. در این حالت حجم کمتری و به تبع آن زمان کمتری نیز برای ضبط دوربین ها، نیاز خواهد شد. بنابراین تعداد فریم در ضبط تصاویر دوربین عوامل تاثیر گذاری است. تا به اینجا برای پاسخ به این سوال که مدت زمان ضبط دوربین مداربسته چقدر است؟ عوامل مختلفی را که در این زمان بندی تأثیر می گذارند، بررسی کرده و توضیح دادیم.

محاسبه مدت زمان ضبط دوربین مداربسته به روش دستی

برای محاسبه مدت زمان ضبط دوربین مداربسته به روش دستی کافی است از فرمول مربوط به آن استفاده کنید. اگرچه روشهای دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از نرم افزار این کار را انجام می دهند ولی بعضی افراد مایلند به صورت دستی و با استفاده از فرمول آن، این کار را انجام دهند. این فرمول به صورت زیر نوشته می شود:

فضای ذخیره سازی (GB) = میزان نرخ بیت (Kbps) * 1000/8 * 3600 * 24 * تعداد کل دوربین ها * تعداد کل روزهایی که می خواهید ضبط انجام گیرد/1000000000
بنابراین برای پاسخ به این پرسش که مدت زمان ضبط دوربین مداربسته چقدر است؟ به نکات مهمی اشاره کردیم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.
به طور خلاصه محاسبه مدت زمان ضبط برای دوربین های مداربسته به عوامل گوناگونی بستگی دارد که در این مقاله سعی کردیم به آنها اشاره داشته باشیم. اگر بخواهیم به طور خلاصه این عوامل را عنوان کنیم می توان به این موارد اشاره کرد: 1- حجم و تعداد هارد مورد استفاده در دوربین های مداربسته، 2- تعداد دوربین هایی که در مدار نصب می گردند، 3- کیفیت دوربین ها، 4- حالت ضبط تصاویر، 5- تعداد فریم در ثانیه برای ضبط دوربین ها.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید