دوربین مداربسته ضد ضربه

370 بازدید بدون دیدگاه
0
(0)
خواندن این مطلب

در برند هایک ویژن می‌توان گفت مقاومت دوربین مداربسته در برابر ضربه به‌خصوص دوربین‌های مداربسته بیرونی اهمیت فراوانی داشته است. هنگام ضربه دیدن دوربین مداربسته امکان از بین رفتن تصاویر ضبط‌شده وجود خواهد داشت. در کل میزان مقاومت دوربین مداربسته ضد ضربه را با استاندارد IK نشان می‌دهند. لازم به ذکر است در کنار شاخص IK یک عدد بین صفرتا ده قرار خواهد گرفت. این اعداد میزان مقاومت در برابر ضربه را نشان می‌دهد. می‌توان اشاره داشت که هر چه این عدد بزرگ‌تر و به ده نزدیک‌تر باشد مقاومت دوربین مداربسته بیشتر خواهد بود. عبارت وندال پروف (Vendal Proof) بدنه دوربین مداربسته است. وندال پروف به معنای استاندارد IK است که عدد مقابل آن میزان مقاومت دوربین را نشان خواهد داد. در کل بدنه این دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های معمولی به شکلی طراحی‌شده که بسیار مقاوم‌ترند خواهند بود. بنابراین برای نصب دوربین مداربسته در فضای باز مقاومت دوربین در برابر ضربه، رطوبت و گردوغبار لازم است.

فنّاوری دوربین‌های مداربسته ضدضربه

لازم به ذکر است که درگذشته دوربین‌های مداربسته استفاده‌های محدودتری تا به امروز داشته است. می‌توان گفت امکانات و میزان بهره‌جویی آن‌ها محصور بود و اکثراً در مکان‌های سرپوشیده و داخلی مورداستفاده قرار خواهند گرفت. در کل این دوربین‌ها کیفیت خوبی نداشتند معمولاً بهره‌جویی کمی خواهند داشت. منتها امروزه با پیشرفت داشتن فنّاوری استفاده از آن‌ها روزبه‌روز زیادتر شده است. این امر به دلیل این است که باگذشت زمان و پیشرفت علم امکانات و امتیازات دوربین‌های مداربسته فراوان‌تر شده است. در این شرایط با استقبال گسترده‌ای روبرو شده‌اند. می‌توان اشاره داشت به بهبود فنّاوری و ساخت تجهیزات دوربین‌هایی باکیفیت بالاتر هستند. همچنین اضافه شدن کارایی‌های جذاب‌تری خواهد بود. مانند تشخیص پلاک و چهره و غیره قلمرو استفاده از سیستم‌های دوربین مداربسته بسیار وسعت پیداکرده است.

استفاده از دوربین مداربسته در همه مکان‌ها

می‌توان گفت که یکی از مواردی که امروزه در همه مکان‌ها خصوصاً مکان‌های عمومی‌تر وجود داشته دوربین مداربسته است. در کل این دوربین‌ها در شرایط گوناگون نصب و مورداستفاده قرار خواهند گرفت. ممکن است در شرایطی برای دوربین مداربسته به‌عنوان یک تجهیز الکترونیکی شرایط مناسبی نبوده باشد. لازم به ذکر است که دوربین ابزاری بوده که مسئولان برقراری امنیت با عملکرد آن قرار است تا با ناهنجاری‌ها مقابله کنند. می‌توان اشاره داشت که ازاین‌رو خود دوربین می‌تواند یکی از مواردی باشد که مورد این هجمه‌ها قرارگرفته باشد حتی ممکن است در مناطق و دیگر محیط‌ های خشن قرارگرفته شود.

کاربرد دوربین‌های مداربسته ضدضربه در صنعت و تجارت

در کل این دوربین‌های مداربسته توانی داشتن در محیط وسیع پیرامونشان را با جزئیات بالا زیر نظر داشته باشند. همچون در صورت زوم کردن تحت شرایط سخت و حساس نوری و تحرکات محیطی تصاویر خوبی عرضه خواهد کرد. می‌توان اشاره داشت به قابلیت‌های ذکرشده این دوربین‌ها را برای کار در سیستم‌های نظارت مورداستفاده قرارگرفته است. مانند سیستم‌های شهری و فرودگاه‌ها و همچنین ایستگاه‌های قطار و مترو استفاده می‌شود. همین‌طور بندرها و انبارها و حتی میدان‌ها سرپوشیده و روباز و همچنین استادیوم‌ها به انتخاب‌های مناسبی تبدیل می‌شود.

دوربین مدار بسته زد ضربه

دوربین‌های مداربسته ضدضربه با استفاده از مواد مقاوم و فنّاوری جدید

لازم به ذکر است که بهترین روش نصب دوربین مداربسته به صورتی انجام خواهد شد. می‌توان گفت همه‌ی فضای خانه یا محل کار شمارا پوشش خواهد داد و همچنین نقطه‌ای را خارج از دید باقی نگذارید. انجام دادن همچون روشی هزینه‌ی بسیار بالایی داشته و ازلحاظ قیمت گران تمام خواهد شد. به این دلیل است که نیازمند نصب تعداد زیادی دستگاه دوربین مداربسته و ارتباط بین آن‌ها هست. برای بهینه‌سازی کردن این هزینه‌ها لازم است که قسمت‌هایی که نیازمند نظارت ویدئویی هستند برتری بندی شوند. باید در این مرحله نقشه‌ای از محل سکونت یا کار خود تهیه شود. همچنین قسمت‌های حساس آن را مشخص‌شده باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که میدان دید دوربین مداربسته به شی خارجی بسته نشده باشند باید قابلیت نظارت داشتن بیشتر در تمام نقاط وجود داشته باشد.

امتیازات و کاستی‌ها در دوربین‌های مداربسته ضدضربه


می‌توان اشاره داشت به مشخص‌ترین فایده دوربین امنیتی در خانه. در کل می‌تواند از حادثه احتمالی پیشگیری می‌کند. درست است که این علت اولیه خرید دوربین است. منتها بهتر است امتیازات جانبی آن را نیز در نظر گرفته شود.

 قابل‌حمل بودن

در کل دوربین امنیتی خانگی قابل‌حمل خواهد بود. می‌توانید در هرکجای خانه دوربین را نصب کنید. لازم به ذکر است که بعضی از دوربین‌ها نیز خیلی کوچک هستند. این دوربین‌ها را می‌توان در گیاهان و هر جای خانه که کسی متوجه آن نشود. این دوربین‌ها قابلیت پنهان شدن داشته‌اند.

جمع‌آوری مدارک 

دوربین امنیتی سارقین را از یک‌خانه دور خواهد کرد. هنگامی‌که مجرمین متوجه وجود دوربین نشده باشند می‌توانید از فیلم‌های ضبط‌شده جهت ثابت کردن جرم و متهم کردن مجرم استفاده شود. مسلماً در کنار امتیازات دوربین‌های امنیتی کاستی‌های هم دیده خواهد شد. ممکن است این کاستی‌ها به نظرتان خیلی زیاد باشند. در این شرایط از خیر خرید دوربین‌های امنیتی منصرف شوید.

 هزینه 

در کل دوربین امنیتی حقیقی می‌تواند صدها یا میلیون‌ها تومان قیمت داشته باشد. مسلماً با توجه داشتن به کیفیت و تعداد دوربین‌های نظارتی و همچنین سیستم آن ارزش را داشته است. با داشتن چنین سیستم حرفه‌ای نیازمند نصب دوربین‌ها و سیم‌کشی ایستگاه نظارتی خواهد داشت. می‌توان گفت که این ایستگاه می‌تواند در خانه خودتان نصب‌شده باشد. منتها باید اجزای آن را خریداری کنید و همچنین درباره سیم‌کشی اطلاعات کافی داشته باشید.

آسیب‌پذیری

لازم به ذکر است که یک سارق حرفه‌ای و باهوش شاید بتواند از نگاه دوربین در امان باشد. حتی ممکن است یک سارق بتواند اتصال دوربین را قطع کند. درزمانی که دوربین تقلبی نصب‌کرده باشید و سارق متوجه این موضوع شده باشد. در این شرایط وجود دوربین کاملاً بی‌فایده خواهد بود.

 

دوربین مداربسته

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید