تنظیمات PRESET در دوربین اسپیددام هایک ویژن

434 بازدید بدون دیدگاه
0
(0)
خواندن این مطلب

تنظیمات PRESET در دوربین اسپیددام هایک ویژن قابلیت خاص در دوربین های مدار بسته گردان می باشد. این قابلیت توسط کاربر تنظیم می شود و کاربر می تواند دوربین را جهت حالت های مختلف زوم، فوکوس و جهت ثبت تصاویر با استفاده از این قابلیت تنظیم نمایید. همچنین حرکات Pan-Tilt-Zoom را می توانید در مسیر و زاویه های  دلخواه برای دوربین تنظیم کنید. با استفاده از دستگاه DVR هایک ویژن خود می توانید Preset های مختلفی را برای دوربین خود تنظیم نمایید.

دوربین هایک ویژن اغلب  تعداد مشخصی از Preset برخوردار می باشند که معمولا تعداد خیلی بیشتر از سطح نیاز کاربر می باشد. مثلا می توان  Preset اول را بر روی درب ورودی تعریف نمایید و برای  Preset دوم را نیز محوطه پشتی را تنظیم کنید. ضمنا می توانید بازه زمانی کنترل هر یک از زوایای محوطه را نیز تعیین کنید. 

معرفی تنظیمات PRESET و نقش آن‌ها در دوربین اسپیددام هایک ویژن

برای معرفی تنظیمات PRESET و نقش آن‌ها در دوربین اسپیددام هایک ویژن لازم است شناخت کافی از این محصول داشته باشید. می تواند مناطق حساس و مهم در منطقه ی نصب دوربین مداربسته نقاط پریست  خواهد بود. البته نیاز پروژه و مناطق حساس و مهم می تواند تعیین کننده نقاط پریست باشد. در صورتی که Preset ها نقاط مختلفی دارند شماره هر کدام انتخاب نقطه دلخواه خود را مشاهده کنید. برای تنظیم PRESET به صورت زیر عمل کنید. 

 

  • دابتدا به منوی تنظیمات Preset (preset configuration) بروید: MAIN MENU > DOME SETTINGS > PRESETS
  • شماره PRESET خود را برای تنظیم انتخاب کنید: به PRESET NUM رفته و بر روی IRIS+ کلیلک کنید. با بالا و پایین کردن CURSOR شماره PRESET ای که قصد تنظیم آن را دارید انتخاب کنید.
  • موقعیت PRESET خود را تنظیم کنید: به قسمت PRESET PTZ رفته و بر روی IRIS+ برای تنظیم PRESET پیش فرض کلیلک کنید. با استفاده از دکمه های نشانگر جهت دوربین را برای موقعیت دلخواه تغییر دهید، سپس بر روی IRIS + برای تأیید تنظیمات و بازگشت به منوی قبلی کلیک کنید.
  • شایان ذکر است برای دوربین اسپید دام هایک ویژن تا 255 پریست می توان تعریف نمود.
  • تنظیمات PRESET ای که از قبل توسط خود سیستم صورت گرفته قابل حذف یا ادیت نمی باشد.

تنظیمات PRESET

انواع تنظیمات PRESET در دوربین اسپیددام هایک ویژن و استفاده مناسب از هر یک 

انواع تنظیمات PRESET در دوربین اسپیددام هایک ویژن و استفاده مناسب از هر یک  متفاوت است. تنظیمات PRESETراحت بوده و جهت مشاهده نقاط دلخواه خود آن ها را انتخاب نمایید. برای دوربین های اسپید دام PRESET تا 255 قابل تنظیم است. و تعدادی از  تنظیمات PRESET از قبل بر روی سیستم تعریف شده  قابل حذف و تغییر نخواهد بود.

1. ابرای ابتدای کار وارد منوی تنظیمات Preset (preset configuration)   رفته و  مسیر زیر را دنبال نمایید:

MAIN MENU>>DOME SETTINGS>>PRESETS

2. شماره PRESET ای که قصد تنظیم ان را دارید انتخاب کنید:

برای این منظور می بایست به قسمت PRESET NUM رفته و بر روی IRIS+ کلیلک کنید. با بالا و پایین کردن CURSOR نیز می توانید شماره PRESET را انتخاب نمائید.

3. موقعیت دوربین را برای ثبت تصویر از نقطه دلخواه در PRESET مشخص کنید:

در این مرحله باید به قسمت PRESET PTZ رفته و بر روی IRIS+ برای تنظیم PRESET پیش فرض کلیک کنید. با استفاده از دکمه های نشانگر می توانید جهت دوربین را برای موقعیت های دلخواه تغییر دهید، پس انجام این کار برای تأیید تنظیمات و بازگشت به منوی قبلی بر روی IRIS + کلیک کنید.

روش‌های سفارشی‌سازی تنظیمات PRESET در دوربین اسپیددام هایک ویژن 

راه اندازی دوربین مداربسته  با روش‌های سفارشی‌سازی تنظیمات PRESET در دوربین اسپیددام هایک ویژن صورت می گیرد.  برای اطمینان از عملکرد صحیح آن نسبتاً پیچیده می باشد. دوربین های تحت شبکه، توربو اچ دی، ان وی آر ها و دی وی آر ها، آیفون های تصویری، کابل های شبکه، اسپید دام ها و ازجمله محصولاتی است که توسط این شرکت ارائه می شود. دوربین های مداربسته یا CCTVبه خوبی امنیت محیط مورد نظر را تامین می کند. این دوربین های بسیار هوشمند بوده و از  تعدادی ویژگی منحصر به فرد برخوردار می باشند. . CCTV به شما این امکان را می‌دهد که از اتفاقاتی که در خانه خود می ‌افتد مطلع باشید، حتی وقتی که در محیط حضور ندارید! هایک لوک یکی از نمایندگان رسمی شرکت هایک ویژن (بهترین شرکت تولید کننده ی سیستم های مداربسته) در ایران است. 

تأثیر تنظیمات PRESET بر عملکرد و عکس‌برداری در دوربین اسپیددام هایک ویژن 

دوربین های جدید در تنظیم شرایط کار گزینه های زیادی را ارائه می کنند. تأثیر تنظیمات PRESET بر عملکرد و عکس‌برداری در دوربین اسپیددام هایک ویژن در دستگاه ها به آنها امکان می دهد تقریباً در همه محیط ها کار کنند. کیفیت تصویر ایجاد شده  بستگی به مهارت نصب کننده نیز دارد. شایان ذکر است سازنده پارامترها را در برخی شرایط پیش فرض که برای یک مدل خاص معمول بوده ، از پیش تعیین می کند. به طور کلی کیفیت تصویر توسط نصب کننده قابل بهبود است . با این حال ، در برخی موارد ممکن است  که نصب کننده کم تجربه تصویر را از دوربین بدتر کند  تا به  اندازه ممکن شکسته باشد دستگاه خراب است. بنابراین ، اگر تنظیمات پیش فرض رضایت بخش باشد ، نیازی به “آزمایش” نخواهد بود. در هر صورت ، تغییرات پارامترها باید بسیار دقیق انجام شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید