معرفی سیستم اعلام سرقت

791 بازدید بدون دیدگاه
0
(0)
خواندن این مطلب

همزمان با توسعه فناوری های مختلف در لحظه لحظه زندگی بشر فناوری های محافظت از اموال و صنعت حفاظت نیز توسعه یافته است. اگر بیست سال پیش می خواستید از ورود سارقان به یک مکان جلوگیری کنید مجبور بودید که نگهبانان 24 ساعته را به استخدام درآورید اما امروز به لطف فناوری هایی مانند سیستم اعلام  سرقت هوشمند شما می توانید در 24 ساعت شبانه روز مکانی خاص را مورد رصد قرار داده و از امنیت آن مطمئن باشید. سیستم اخطار سرقت به شکلی عمل می کند که تمامی مبادی ورودی ساختمان ها مانند در، پنجره و دیگر فضاهای ورودی در تاسیسات ساختمان را پوشش می دهد و پس از تشخیص کوچکترین تحرکی شما را از ورود غیر مجاز با خبر می کند. در ادامه این مقاله  سیستم اعلام سرقت را معرفی می کنیم و بعد از آن اجزای تشکیل دهنده سیستم اخطار سرقت را برای شما بیان می کنیم.

معرفی سیستم اعلام سرقتسیستم اعلام سرقت چیست

سیستم اعلام سرقت شامل یک سری اجزای الکتریکی است که هر یک وظیفه ای خاص را بر عهده دارد. از طریق حسگرها و دتکتورهایی که در این سیستم ها به کار رفته است، امکان تشخیص حرکت یا باز شدن درب و پنجره ها وجود داشته، که بر اساس آنها زنگ هشدار بلند ایجاد می شود تا افرادی که دورتر از محل حادثه می باشند را از ورود غیر مجاز مطلع نماید. این سیستم ها که اغلب به عنوان یک سیستم ضروری امنیتی قلمداد می شوند، به یک وسیله جهانی برای اکثر اماکن تبدیل شده اند.شرکت  هایک ویژن یکی از شرکت های بزرگ  ارائه کننده سیستم های اعلام سرقت است که شرکت مهر تجارت نماینگی رسمی این برند در ایران است.

اهمیت سیستم های اعلام سرقت

کاملا بدیهی است که برای حفاظت از اموال در خانه ها و مکان های تجاری نیاز به سیستم هایی هستیم که هم عمل نظارتی را انجام دهند و هم بتوانند پیش از وقوع سرقت هشدار های لازم را ایجاد کنند. سیستم های اعلام و اخطار هنگام سرقت به شکل های مختلف کمک می کنند تا شما با خیالی آسوده حتی هنگامی که در منزل یا محل کار خود حضور ندارید مطمئن باشید که سرقت در آن مکان ها اتفاق نمی افتد. عموما این سیستم ها به این شکل عمل می کنند که با دتکتورها و دوربین مدار بسته مختلف محیط مورد نظر شما را دائما رصد می کنند و در صورت تشخیص موردی مشکوک هم به شما اطلاع می دهند و هم به ایستگاه پلیس تا بدین شکل از وقوع سرقت جلوگیری شود.

معرفی سیستم اعلام سرقت

موارد استفاده از سیستم های اعلام سرقت

سیستم های اعلام سرقت  در طیف متنوعی از مکان ها استفاده می شود، برای مثال در مناطق صنعتی مانند دفاتر، انبارها و کارخانه ها، خانه های مسکونی و گاراژها، اماکن تجاری شامل مغازه ها، رستوران ها و هتل ها و همچنین در تجهیزات ذخیره سازی و غیره به شکلی گسترده از سیستم های اخطار و اعلام سرقت استفاده می شود.

معرفی سیستم اعلام سرقتانواع سیستم اعلام  سرقت

به طور کلی این سیستم ها به دو دسته کنترل از راه دور و سیستم های دارای صفحه کلید تقسیم می شوند:

سیستم اعلام سرعت کنترل از راه دور

سیستم‌های اعلام سرقت با قابلیت کنترل از راه دور استفاده‌های بسیار گسترده‌ای دارند. این نوع از سیستم به دلیل راحتی کاربری آن‌ها به طور عمده در اماکن مسکونی مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند.

سیستم اخطار سرقت دارای صفحه کلید

صفحه کلید‌ها این سیستم‌های اعلام سرقت که وظیفه فعال یا غیرفعال کردن سیستم را بر عهده دارد را‌ می‌توان در جاهای مختلف ساختمان نصب کرد. این نوع از سیستم به طور عمده در ساختمان‌های بزرگ و حساس استفاده‌ می‌شوند.

 

اجزای تشکیل دهنده سیستم اخطار سرقت

پنل کنترل دزدگیر وظیفه کنترل و مدیریت کلیه تجهیزات سیستم اعلام سرقت را برعهده دارد. برای فعال کردن پنل کنترل دزدگیر و سیستم اعلام  سرقت عموما از ریموت و صفحه کلید استفاده می شود. اجزای تشکیل دهنده سیستم اخطار سرقت را با هم بررسی کنیم. البته شایان ذکر است که برای هوشمند سازی سیستم های اعلام سرقت بهتر است که با دوربین مداربسته  تلفیق شوند.

 

سیستم اعلام سرقت

بیشتر بخوانید: تی وی تی    نصب دوربین مداربسته   

 

نکاتی برای خرید و نصب دوربین مدار بسته:

خرید و نصب دوربین های مدار بسته نیاز به مشاوره و تخصص بالایی دارد و در نتیجه برای خریدی مناسب و امن پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز با اشخاص صاحب صلاحیت و معتمد صنعت امنیت صحبت کنید تا شما را برای خرید بهترین و مناسب ترین دوربین مدار بسته راهنمایی کنند. در حال حاضر شما می توانید دوربین های مدار بسته برند هایک ویژن ، تی وی تی ، تیاندی ، حارس و … را از شرکت مهر تجارت خریداری کنید و از خدمات پس از فروش شرکت مهر تجارت نیز بهره مند شوید. این خدمات شامل راهنمایی پیش از خرید، خرید مناسب و مقرون به صرفه ، ارائه خدمات نصب و پشتیبانی دوربین ها به صورت دائم و شبانه روزی می شود. لازم به ذکر است که شرکت مهر تجارت نمایندگی هایک ویژن در ایران را دارد و در نتیجه ضمانت اصالت دوربین هایک ویژن را نیز به شما ارائه می کند.

معرفی سیستم اعلام سرقت

معرفی سیستم اعلام سرقت

  • سنسور تشخیص حرکت – چشمی : وظیفه اصلی این سنسور ها تشخیص حرکت افراد ( انسان) به وسیله امواج مادون قرمز است.
  • سنسور مگنت : همانطور که از اسم این سنسور مشخص است، این سنسور یک خاصیت آهنربایی دارد و بعد از نصب بر روی درب یا پنجره، هر تغییر وضعیتی را گزارش می دهد.
  • سنسور شوک : سنسور شوک در سیستم های اعلام سرقت حساس به ضربه و ایجاد شوک ارتعاشی در محیط است. این سنسورها معمولا بر روی شیشه یا دیوراهای قابل نفوذ نصب می شوند.
  • سنسور مستقل :ای سنسور ها همانطور که از نامشان پیداست به تنهای می توانند حرکت و خطر را تشخیص داده و به کاربر هشدار بدهند.
  • شستی یا پدال دزدگیر: کاربران می توانند از شستی جهت فعال کردن فوری کنترل پنل استفاده کرده و سیستم دزدگیر خود را مسلح نمایند.

 

  • بلند گو سیستم اخطار سرقت:این موضوع کاملا مشخص است که بعد از تشخیص حرکت یا تشخیص هر گونه کنش مشکوک در محیط باید کاربران از این تغییرات آگاه شوند تا بتوانند در زمان مناسب اقدامات ضروری را انجام دهند. این اعلام ها توسط بلند گوهای سیستم اعلام  سرقت انجام می شود. بنابراین بلند گوهای سیستم اخطار سرقت باید در فضایی نصب شوند که صدای آن برای همه قابل شنیدن باشد.
  • آژیر سیرن یا پیزو:پیزو پس از تحرکی سنسور های دزدگیر به صدا در می آید و هر چه توان پنل بیشتر باشد، آژیر سیرن صدای بلندتری تولید می کند .
  • باطری بکاپ سیستم های اعلام سرقت :مهمترین تهدید سیستم دزدگیر ، قطع برق آن است برای رفع این مشکل از باطری بکاپ جهت تغذیه کنترل پنل استفاده می شود .
  • ریموت کنترل دزدگیر: برای روشن ، خاموش یا حالت بی صدا معمولا از یک یا دو ریموت کنترل مخصوص سیستم اخطارسرقت استفاده می شود.
  • تلفن کننده : هنگام بروز مشکل ، سیستم اخطار برای جلوگیری از سرقت با استفاده از تلفن کننده می تواند با چندین شماره تماس و یک یا چند پیام ضبط شده را برای آنها پخش نماید . برخی از تلفن کننده های دزدگیر امکان ارسال اس ام اس را هم دارند.
  • چراغ گردان :هنگام بروز مشکل و فعال شدن دزدگیر ، علاوه بر بلند گو ، چراغ گردان هم می تواند با ساطع کردن نور گردان باعث ترساندن بیش از اندازه سارق و دور کردن آن از محل بشود .

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

امنیت سایبری هایک ویژن

شهر هوشمند

نویز دوربین مداربسته

معرفی سیستم اعلام سرقت

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط